ترامپ در تدارک موج دیگری از فرمان‌های عفو است اما نه برای خودش

۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۹۹۹۱۴۳ سرخط اخبار

بر اساس اعلام یک منبع آگاه، رئیس جمهور آمریکا در مقطع فعلی تصمیم به صدور عفو برای خودش ندارد در حالی که مشغول تدارک یک فهرست گسترده از بیش از ۱۰۰ مورد عفو و بخشودگی مجازات به منظور منتشر ساختن طی فردا سه‌شنبه است.

به گزارش ایسنا، مشاوران کاخ سفید گفته‌اند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به صورت خصوصی با مشاورانش درباره اتخاذ اقدام فوق‌العاده صدور عفو برای خودش بحث داشته اما برخی مقامهای دولت به ترامپ درخصوص صدور عفو برای خودش هشدار داده‌اند زیرا این موجب خواهد شد او گناهکار به نظر برسد.

بسیاری از اساتید دانشگاه گفته‌اند که صدور عفو برای خود اقدامی مغایر با قانون اساسی است زیرا این اصل اساسی که هیچ کس نباید در پرونده خود قاضی باشد را نقض می‌کند. اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را برای دومین بار و از بابت اتهامات مربوط به تحریک به حمله به کنگره در ششم ژانویه استیضاح کرد.

پرونده او اکنون با محاکمه در سنا مواجه است و اگر که محکوم دانسته شود از کاندیداتوری برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ سلب صلاحیت خواهد شد.

به گزارش رویترز منبع آگاه که نامش را فاش نکرد، گفت، تاکنون ترامپ برنامه‌ای برای عفو خودش نداشته و همچنین برنامه‌ای برای صدور عفوهای پیشگیرانه برای اعضای خانواده‌اش ندارد؛ موضوع دیگری که به صورت خصوص با مشاوران درباره آن بحث کرده است.

این منبع همچنین گفت، ترامپ که تاکنون دو موج از فرمانهای عفو را در طی ماه گذشته صادر کرده، روز یکشنبه با مشاوران در خصوص نهایی ساختن فهرستی از بیش از ۱۰۰ مورد عفو و بخشودگی مجازات دیدار داشته است.


نظر شما :