سرایا السلام: برای توقف واردات گاز از ایران آماده تحصن طولانی دربرابر ادارات دولتی هستیم

۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۹ کد : ۱۹۹۹۱۵۴ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: «صادق الساعدی»، از سران سرایا السلام، شاخه نظامی جریان صدر، تأکید کرد که همه کادرهای جریان صدر و به خصوص سرایا السلام آماده تجمع و تحصن برای توقف واردات گاز از ایران هستند.

او در مصاحبه با پایگاه «خلیج آنلاین» تأکید کرد که همه افراد جریان صدر برای تجمع و حتی تحصن و اعتصاب طولانی دربرابر ساختمان های حکومتی برای تحقق این هدف که «رهبر ما سید مقتدی صدر» خواستار آن است آماده هستند.

الساعدی تأکید کرد که کاملا روشن است که ایران از نیاز عراق به انرژی برای منافع خود و افزایش نفوذ سیاسی در عراق بهره برداری می کند و افزود که اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد که ایران دولت عراق را تحت فشار قرار داده تا انحصار صادرات گاز و بلکه سرمایه گذاری هایی در دیگر بخش ها به دست ایران باشد.

پیش از این «حیدر الجابری»، مدیر دفتر رسانه ای صدر در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرده بود که صدر به دولت گفته که باید به فکر جایگزین برای گاز و برق ایران باشد.

پیش از این عراق اعلام کرد که به علت انباشت بدهی عراق به ایران بابت واردات گاز، ایران صادرات گاز خود را به شدت کاهش داده است.

«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق، در اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که ایران پیش از این 50 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر می کرد اما در حال حاضر گاز صادراتی ایران کم تر از 5 میلیون متر مکعب است و این باعث کاهش شدید تولید برق شده است.

العبادی گفت که عراق در برابر این مشکل دو راه بیشتر ندارد، یا پرداخت بدهی هایش به ایران یا تغییر نیروگاه ها از گازی به سوخت مایع دیگری که خود عراق بتواند تولید کند.

پس از آن «رضا اردکانیان»، وزیر انرژی ایران، در سفر به بغداد با مقامات عراقی درباره نحوه پرداخت این بدهی مذاکره و سپس اعلام کرد که اختلافات در این باره حل شده است و در دیدار با نخست وزیر عراق متعهد شد که ایران صادرات گاز خود به عراق را ازسر بگیرد.

با وجود این، عراق همچنان تأکید می کند که صادرات گاز افزایش چندانی نیافته و حجم آن همچنان کمتر از 5 میلیون متر مکعب است.


( ۶ )

نظر شما :