ظریف: هفته آینده به باکو، مسکو، ایروان و تفلیس می روم

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۹۹۹۲۴۳ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه با بیان اینکه هفته آینده قرار است به باکو، مسکو، ایروان و تفلیس سفر کند، گفت: با ترکیه نیز مشغول گفت‌وگو هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگویی از سفر هفته آینده‌اش به روسیه و منطقه قفقاز خبر داد.

وی در گفت‌وگو با «آخرین خبر» در این باره عنوان کرد: ان‌شاءالله اگر هفته آینده برنامه‌ها درست پیش بیاید و تست کرونا ما نیز خوب بربیاید، قصد دارم به قفقاز و روسیه سفر داشته باشم. معمولا اعلام نمی‌کنم، ولی فکر می‌کنم تاریخ سفرها به جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان و گرجستان تعیین شده است.

ظریف خاطرنشان کرد: با ترکیه نیز مشغول گفت‌وگو هستیم. شب گذشته با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت‌وگوی تلفنی خوبی داشتم. ان‌شاءالله آن را نیز تعیین می‌کنیم.

وزیر خارجه گفت: قصدم این است به کشورهایی که می‌توانند برای کمک به بحران قره باغ و وضعیت صلح و ثبات در منطقه همکاری کنند، سفر کنم.

ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه شب گذشته تلفنی درباره مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداختند.

لازم به ذکر است پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از سفر ظریف به مسکو خبر داده بود و «ماریا زاخارووا» سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه نیز اعلام کرد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه هفتم بهمن ماه (۲۶ ژانویه) سفری به مسکو خواهد داشت.

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه عنوان کرد که وزیر خارجه این کشور قرار است در مسکو با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره مسائل مختلف از جمله قره باغ کوهستانی دیدار و رایزنی کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این (آذر ماه) قصد داشت سفری به باکو و مسکو داشته باشد که به خاطر شرکت در جلسات مربوط به بودجه این سفر به تعویق افتاد و بعد از آن ظریف در تهران میزبان همتای آذربایجانی خود بود.


( ۱ )

نظر شما :