واشنگتن‌پست: ترامپ و ۳۰۵۷۳ ادعای غلط طی ۴ سال

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۱۲ کد : ۱۹۹۹۲۸۰ سرخط اخبار

واشنگتن‌پست گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا طی دوره ریاست جمهوری خود در مجموع ۳۰ هزار و ۵۷۳ ادعای غلط یا گمراه‌کننده بیان کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، واشنگتن‌پست هر ادعای نادرست را فقط برای هر موضوع در هر مکان، مثلاً حین یک سخنرانی خاص، توییت یا مصاحبه شمارش کرده است.

از میان ادعاهای کذب پرتکراری که ترامپ پخش کرده، این مورد است که وی مسئول عالی‌ترین اقتصاد در تاریخ است. چنان که واشنگتن‌پست یادآور می‌شود، با استفاده از مقیاس‌های امروزی متوجه می‌شویم رؤسای جمهور پیشین اعم از آیزنهاور، جانسون و کلینتون همگی مسئول رشد اقتصادی عالی‌تری نسبت به دوره ترامپ بوده‌اند.

طبق این گزارش تعداد ادعاهای نادرست ترامپ ماه اکتبر با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری که سرانجام بازنده آن بود، به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده، با وجود اینکه وی هنوز آزاد و عادلانه بودن انتخابات مذکور را تصدیق نکرده است.

ادعاهای بی‌اساس ترامپ در مورد تقلب انتخاباتی مقصر تحریک شورش مرگباری شناخته شدند که در ۶ ژانویه در کنگره آمریکا اتفاق افتاد. درگیری او در تحریک شورش باعث شد وی به نخستین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا بدل شود که دو مرتبه استیضاح شده است.

شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک، در پی حمله به کنگره، حساب‌های دونالد ترامپ را مسدود یا حذف کردند و به پتانسیل او برای ایجاد خشونت بیشتر ارجاع دادند.

آخرین ادعای گمراه‌کننده‌ای که بنا بر گزارش واشنگتن‌پست از سوی ترامپ مطرح شده، در نیروی هوایی اندروز و حین مراسم خروج او بوده است.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، رئیس جمهور در حال خروج اظهار کرد: ما کاهش مالیات را محقق کردیم، بیشترین کاهش مالیات و اصلاح که تاکنون در تاریخ کشور ما انجام شده.

واشنگتن‌پست گزارش می‌دهد که کاهش مالیاتی رونالد ریگان، رئیس جمهور پیشین آمریکا به درصد بزرگ‌تر قابل توجهی نسبت به تولید ناخالص داخلی، معادل ۲.۹ درصد رسیده بود در حالی که کاهش مالیاتی ترامپ در نهایت به ۱ درصد کل تولید ناخالص داخلی رسیده است.

انتهای پیام


نظر شما :