دبکا: هدف سفر نتانیاهو به ابوظبی و منامه، فعال‌سازی محور عربی-عبری علیه ایران است

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۹۹۹۳۷۹ سرخط اخبار

یک پایگاه امنیتی-اطلاعاتی صهیونیستی گزارش داد هدف اصلی سفر نخست‌وزیر این رژیم به امارات عربی متحده و بحرین، فعال‌سازی ائتلاف با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در هفته اول ماه فوریه به امارات عربی متحده و منامه سفر کرده و با مقامات این کشور از جمله «محمد بن زائد» ولی‌عهد ابوظبی و پادشاه بحرین دیدار کند.

وبگاه اطلاعاتی «دبکافایل» نزدیک به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، در گزارشی نوشت، هدف اصلی نتانیاهو از سفر به امارات، فعال کردن «محور عربی-عبری» علیه ایران است که توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سپتامبر سال قبل از طریق توافق‌های سازش موسوم به «توافق‌های آبراهام» شکل گرفت.

دبکافایل در ادامه تحلیل کرد: «جو بایدن، جانشین او هنوز سیاست خود در قبال ایران را در عمل نشان نداده است ولی جیک سالیوان مشاور امنیت ملی وی در دیدار با مئیر بن‌شبت همتای اسرائیلی خود در تاریخ بیست‌وچهارم ژانویه، به آن اشاره کرد».

بر اساس این گزارش، برنامه سفر سه روزه نتانیاهو به کشورهای حاشیه خلیج فارس، شامل دیدار با بن‌زائد در ابوظبی، دیدار با «محمد بن راشد آل مکتوم» نخست‌وزیر امارات و سپس سفر به منامه برای دیدار با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین و ولی‌عهد او خواهد بود.

از سوی دیگر، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی «موساد» به واشنگتن سفر می‌کند تا در دیدار با مقامات دولت جدید آمریکا خواسته‌های تل‌آویو درباره هرگونه توافق با ایران را مطرح کند.

شامگاه شنبه بود که سلیوان در تماس تلفنی با بن‌شبت، بر لزوم مباحثه و ارتباط دو طرف درباره ایران و توافق‌های سازش تاکید کرد.


نظر شما :