سفیر ایران: روابط تهران و پکن علیرغم تحریم‌های آمریکا آرام ولی روان در مسیر درست گام برمی‌دارد

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۵۱ کد : ۱۹۹۹۴۶۸ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن با بیان اینکه بازار مصرف چین می‌تواند یکی از قطب‌های پرسود صادراتی کشورمان باشد، عنوان کرد: روابط ایران و چین علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، آرام ولی روان در مسیر درست گام بر‌می‌دارد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد کشاورززاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (چهارشنبه)‌ در توئیتی به مناسبات تهران و پکن پرداخت.

وی با انتشار تصاویری از وبینار روابط تجاری و اقتصادی دو کشور نوشت: روابط تجاری و اقتصادی ایران و چین را در وبیناری که امروز به همت اتاق مشترک بازرگانی دو کشور برگزار شد به اشتراک گذاشتم.

سفیر ایران با ذکر این نکته که بازار مصرف چین می‌تواند یکی از قطب‌های پر سود صادراتی کشورمان باشد، اظهار داشت: روابط ایران و چین علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، آرام ولی روان، در مسیر درست گام بر می‌دارد.

ایران و چین نقشه راه ۲۵ ساله‌ای را در دستور کار دارند که هنوز نهایی نشده است. 

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی چندی پیش درباره نقشه راه ۲۵ ساله ایران و چین گفت: در سفر اخیر ظریف به چین این موضوع بحث شد، متون مبادله شده است و این نقشه راه همکاری بلندمدت بین ایران و چین است و انشاءالله در جریان است. به جهت اینکه این سند به مسائل روز نمی‌پردازد، با دقت در حال گفت‌وگو هستیم که برای این روابط چارچوب بلندمدت مشارکت راهبردی را تعریف کنیم.

وی در اظهارنظر دیگری بیان کرد: روابط ما با چین به مشارکت راهبردی رسیده است و سند نقشه راه ۲۵ ساله نه تنها کمرنگ نخواهد شد بلکه با جدیت پیگیری ‌می‌شود. سیاست فعلی ایران براساس تحولات روز تصمیم گیری نمی‌شود. سیاست ما براساس نگاه بلندمدت ما به تحولات جهانی و منطقه‌ای است. 


نظر شما :