برگزاری پنجمین نشست شورای حکام مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۷:۵۶ کد : ۱۹۹۹۴۷۸ سرخط اخبار

پنجمین نشست شورای حکام مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (اپدیم) ۷ بهمن ۱۳۹۹ به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، براساس اطلاع مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران، سپهبد اختر نواز ساتی، رییس سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان (NDMA) و رئیس شورای حکام مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (اپدیم) در سخنان افتتاحیه خود گفت: برای برنامه‌ها و فعالیت­‌های مرکز اپدیم اهمیت زیادی قایل هستیم.

وی بیان کرد که از نظر کشور پاکستان کاهش و مدیریت ریسک بلایا برای دستیابی به توسعه پایدار اساسی است و مولفه مهم سیاست کاهش خطر بلایای در پاکستان به شمار می‌رود.

سیدحمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی خرسندی دولت جموری اسلامی ایران را از امضای توافقنامه اداری و مالی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد برای عملیاتی‌سازی این مرکز اظهار کرد.

وی بر اهمیت همکاری و مشارکت منطقه‌ای برای دستیابی به اهداف و آرمان­‌های اپدیم تأکید کرد.

 آرمیدا آلیسجابانا، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی اسکاپ گفت: دستاوردهای اپدیم از زمان تأسیس و به ویژه از نشست چهارم شورای حکام بسیار دلگرم‌کننده است.

وی افزود: اطمینان دارم که تعهد جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مرکز منطقه­ای اسکاپ، در مدیریت اطلاعات و کاهش ریسک بلایا تغییرات مثبت ایجاد می­‌کند.

 لتیزیا روسانو، مدیر اپدیم ، گزارش فعالیت‌های این مرکز از نشست چهارم شورای حکام و وضعیت مالی و اداری به علاوه جزئیات برنامه استراتژیک چند ساله مرکز اپدیم برای دوره ۲۰۲۰-۲۰۳۰ و برنامه فعالیت­های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ را به شورا ارائه کرد. شورا گزارش­‌ها را تأیید و برنامه استراتژیک و برنامه فعالیت­های دوساله  اپدیم را تصویب کرد.

در نشست امسال شورای حکام مرکز اپدیم، جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس و ترکیه  به عنوان نائب رئیس برای دوره جدید و تا نشست بعدی شورا انتخاب شدند.

نمایندگان کشورهای عضو شورای حکام بنگلادش، کامبوج، هند، جمهوری اسلامی ایران، مغولستان، پاکستان و ترکیه به عنوان اعضای اصلی و نمایندگانی از گرجستان، ژاپن، قزاقستان، مالدیو، میانمار، نپال، سنگاپور، سریلانکا و ترکمنستان به عنوان ناظر در این نشست شرکت کردند.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :