لاوروف: غرب جنگی "تمام عیار" علیه روسیه آغاز کرده است

۰۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۲ کد : ۲۰۱۲۱۸۰ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که غرب جنگی "تمام عیار" را علیه روسیه و همه آنچه به آن مرتبط است، آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب علیه ما و همه متعلقات روسیه اعلان جنگی همه جانبه کرده است و هیچ کس این حقیقت را پنهان نمی‌کند.

وی هشدار داد که سیاست غرب با هدف حذف روسیه (فرهنگ لغو) و هر آنچه مربوط به کشور ما است، برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. این فرهنگ به حد پوچی تنزل کرده و حتی به ادبیات و هنر روسیه هم رسیده تا جایی که غرب آثار کلاسیک ادبیات روسیه را شامل آثار چایکوفسکی، داستایوفسکی، تولستوی و پوشکین، ممنوع کرده است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: تلاش کشورهای غربی برای سلطه بر روسیه به‌ تدریج افزایش می‌یابد. غرب از ابزار مختلفی از جمله تحریم‌های اقتصادی یکجانبه گرفته تا رسانه‌های گروهی جهانی و تبلیغات کاملا فریب‌کارانه علیه روسیه استفاده می‌کند. "روسیه هراسی" که از سوی برخی حکومت‌های غربی به آن تشویق می‌شود، به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

لاوروف تاکید کرد روسیه از طریق متحد کردن میهن پرستان و افزایش حمایت مردمی از سیاست خارجی این کشور با این وضعیت مقابله می‌کند.

ارتش روسیه از ۲۴ فوریه گذشته عملیات نظامی را علیه اوکراین آغاز کرده که با واکنش تند کشورهای غربی به رهبری آمریکا آغاز شده و غرب تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه به ویژه در بخش مالی و اقتصادی آغاز کرده است.


( ۲ )

نظر شما :