در دیدار رئیس جمهور ونزوئلا با رهبر انقلاب مطرح شد:

تجربه موفقیت آمیز دو کشور نشان داد تنها راه مقابله با این فشارها مقاومت و ایستادگی است.

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۴۰ کد : ۲۰۱۲۴۶۷ اخبار اصلی خاورمیانه
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و هیئت همراه با اشاره به ایستادگی دو کشور ایران و ونزوئلا در مقابل فشارهای سنگین و جنگ ترکیبی امریکا، تأکید کردند: تجربه موفقیت آمیز دو کشور نشان داد تنها راه مقابله با این فشارها مقاومت و ایستادگی است.
تجربه موفقیت آمیز دو کشور نشان داد تنها راه مقابله با این فشارها مقاومت و ایستادگی است.

دیپلماسی ایرانی: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و هیئت همراه با اشاره به ایستادگی دو کشور ایران و ونزوئلا در مقابل فشارهای سنگین و جنگ ترکیبی امریکا، تأکید کردند: تجربه موفقیت آمیز دو کشور نشان داد تنها راه مقابله با این فشارها مقاومت و ایستادگی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیروزی دولت و ملت ونزوئلا در مبارزه‌ای سخت با امریکا و جنگ ترکیبی و همه جانبه‌ای که بر ضد ونزوئلا به راه انداخته شده بود خطاب به آقای مادورو گفتند: مقاومت جنابعالی و ملت ونزوئلا بسیار با ارزش است زیرا قدر و منزلت و لیاقت یک ملت و کشور و رهبران آن کشور را ارتقا می‌دهد و امروز قاعدتاً نگاه امریکا به ونزوئلا متفاوت از گذشته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به پیشرفتها و ابتکارهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر افزودند: این گام‌های بلند در شرایطی برداشته شده است که سنگین‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها و فشارها بر ملت ایران تحمیل شد و امریکایی‌ها خودشان نام آن را «فشار حداکثری» گذاشتند.

ایشان تأکید کردند: مقاومت ملت ایران باعث شکست سیاست فشار حداکثری شد، به‌گونه‌ای که یکی از مسئولان برجسته سیاسی امریکا چندی پیش تعبیر «شکست مفتضحانه» را به‌کار بُرد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: نتیجه‌ای که می‌توان از ایستادگی و موفقیت دو ملت ایران و ونزوئلا گرفت، این است که تنها راه علاج در مقابل فشارها، ایستادگی و مقاومت است ضمن آنکه باید همکاری‌ها و ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و دولت بولیواری ونزوئلا بیش از پیش مستحکم و نزدیک شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استقبال از امضای سند همکاری ۲۰ ساله میان ایران و ونزوئلا گفتند: لازمه همکاری‌های بلندمدت پیگیری توافقات و به سرانجام رساندن آنها است.

ایشان با اشاره به همکاری‌های صمیمانه ایران و ونزوئلا، خاطرنشان کردند: دو کشور با هیچ کشوری اینگونه روابط نزدیک ندارند و جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که در مواقع خطر، خطر می‌کند و دست دوستان خود را می‌گیرد.

رهبر انقلاب همچنین از مواضع ضدصهیونیستی آقای مادورو تجلیل کردند و گفتند: موضع‌گیری‌های چندی قبل جنابعالی علیه رژیم صهیونیستی بسیار درست و شجاعانه بود.

در این دیدار که آقای رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز حضور داشت، رئیس جمهور ونزوئلا از حمایت‌های ایران در مبارزه سخت ملت ونزوئلا با امریکا قدردانی کرد و گفت: شما در هنگامی که شرایط ونزوئلا بسیار سخت بود و هیچ کشوری کمک نمی‌کرد به یاری ما آمدید و کمک کردید تا از آن شرایط خارج شویم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با تشریح شرایط سخت اقتصادی این کشور در سالهای اخیر افزود: همان‌طور که جنابعالی گفتید امریکایی‌ها یک جنگ تدریجی و چند بُعدی را علیه کشور ما آغاز کردند ولی ما توانستیم با ایستادگی و استفاده از فرصت‌هایی که تحریم‌ها در اختیار ما قرار داد، مقابله همه‌جانبه را با تهاجم آمریکا آغاز کنیم و اکنون شرایط ونزوئلا بهتر از چند سال قبل است.

آقای مادورو همچنین با اشاره به مذاکرات خود در تهران و امضای سند همکاری افزود: ما در حال طراحی یک نقشه‌راه دقیق برای همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در بخش علم و فناوری هستیم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین با تأکید بر اینکه کشورش موضوع فلسطین را یک موضوع مقدس بشری می‌داند، گفت: به علت همین اعتقاد، رژیم صهیونیستی از طریق موساد در حال توطئه مستمر بر ضد ونزوئلا است.

 

کلید واژه ها: مقام معظم رهبری


( ۳ )

نظر شما :