کرملین: بحران اوکراین طولانی مدت خواهد بود

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۹ کد : ۲۰۱۲۷۱۵ سرخط اخبار

سخنگوی کرملین با تاکید بر این که بحران اوکراین طولانی خواهد شد، گفت کشورش دیگر به غربی‌ها اعتماد ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دوشنبه گفت که مسکو معتقد است بحران اوکراین طولانی خواهد شد و کشورهای غربی نمی‌توانند اعتماد کشورش به خود را بازگردانند.

وی در مصاحبه با شبکه NBC گفت: بله، این یک بحران طولانی خواهد بود و ما هرگز به غرب اعتماد نخواهیم کرد.

پسکوف همچنین به دو آمریکایی بازداشت شده در اوکراین که کنار ارتش اوکراین می‌جنگیدند و جان سربازان روس را «تهدید» کرده‌اند اشاره کرد و گفت که این افراد باید پاسخگوی جنایات خود باشند.

این اولین اظهارنظر کرملین در مورد پرونده "اندی هوین" و "الکساندر درویک" آمریکایی‌های بازداشت شده در اوکراین است.

پسکوف که به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد، گفت: آنها مزدور هستند و در فعالیت‌های غیرقانونی در خاک اوکراین از تیراندازی و گلوله باران سربازان ما و به خطر انداختن جان آنها شرکت داشتند. آنها مشمول کنوانسیون ژنو نیستند.

وی افزود:آن ها باید پاسخگوی جنایاتی باشند که مرتکب شده‌اند و باید به این جرایم رسیدگی شود. آنها در ارتش اوکراین نیستند، بنابراین مشمول کنوانسیون ژنو نیستند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که از محل اختفای درویک و هوین که گمان می‌رود در کنار سایر خارجی ها داوطلبانه در صفوف نیروهای اوکراینی بجنگند، اطلاعی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه تایید کرد که واشنگتن عکس‌ها و فیلم هایی از دو شهروند آمریکایی را دیده است که "بر اساس گزارش‌ها توسط نیروهای نظامی روسیه در اوکراین دستگیر شده‌اند".

جنگ روسیه علیه اوکراین از ۲۴ فوریه آغاز شده و به رغم تشدید تحریم‌های غرب علیه این کشور با هدف متحمل کردن روسیه به خسارات سنگین و شکست در جنگ، همچنان ادامه دارد.


( ۲ )

نظر شما :