مسکو: آمریکا مقصر بحران‌های سوریه است/سلاح‌های فروخته شده توسط کی‌یف در ادلب ظاهر می‌شود

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۰ کد : ۲۰۱۲۷۱۶ سرخط اخبار

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، آمریکا را مسئول بحران غذا و سوخت در سوریه دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت گفت: گزارش‌ها در مورد بحران غذا و سوخت در سوریه که آمریکا مسئولیت آن را بر عهده دارد، با توجه به تحریم‌های اعمال شده توسط واشنگتن و اشغال شمال شرق این کشور باعث نگرانی فزاینده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ادعای واشنگتن و تعدادی از کشورهای دیگر مبنی بر اینکه تحریم‌های یکجانبه با تعهدات بین‌المللی مطابقت دارد و ادعاها در مورد ماهیت دقیق و بررسی‌شده آن نه تنها درست و قانع‌کننده به نظر نمی‌رسد، بلکه نشان دهنده نگرش غیرانسانی این کشورها نسبت به غیرنظامیان در سوریه است.

این دیپلمات روس در تشریح اوضاع سوریه خاطرنشان کرد که مردم سوریه از گرسنگی رنج می‌برند، کار موسسات پزشکی در برخی مناطق به حالت تعلیق درآمده و کمبود سوخت بر کار شبکه‌های آب و برق تأثیر می‌گذارد و کشاورزان سوری را تهدید می‌کند.

پولیانسکی همچنین فاش کرد سلاح‌های غربی فروخته شده توسط مقامات اوکراینی در ادلب سوریه ظاهر می‌شود.

وی گفت: در ادلب، سلاح‌های غربی فروخته شده توسط مقامات فاسد اوکراینی به افراد تندرو بیشتر و بیشتر ظاهر می‌شوند.بازار سیاه و پررونق فروش تسلیحات اروپایی نه تنها برای آنها(اوکراین)، بلکه برای تندروها در سراسر خاورمیانه به یک "گنج واقعی" تبدیل شده است.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه به حملات جنگنده‌های اسرائیلی به حومه دمشق که باند فرودگاه و ساختمان فرودگاه بین المللی سوریه را هدف گرفت اشاره کرده و گفت: وضعیت انسانی سوریه همچنان با رخدادهای غم انگیزی که امنیت را تضعیف می‌کند، تشدید می‌شود.

او تصریح کرد:  این حملات، پروازها از دمشق، از جمله پروازهای خدمات هوایی سازمان ملل را به حالت تعلیق درآورد. چنین اقداماتی قابل قبول نیست و تبعات شدیدی برای مردم دارد و باعث تشدید تنش در کل منطقه می‌شود.


( ۳ )

نظر شما :