توافق هسته‌ای محور رایزنی لاپید در سفر به آلمان

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۸ کد : ۲۰۱۴۰۸۷ سرخط اخبار

رسانه‌های اسراییلی گزارش دادند، موضوع توافق هسته‌ای از محورهای رایزنی نخست‌وزیر این رژیم در سفر آتی‌ او به آلمان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، رسانه‌های اسراییلی اعلام کردند، یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دو هفته آینده به آلمان سفر خواهد کرد تا درباره مسائل مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران رایزنی کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وبگاه خبری اکسیوس، بامداد یکشنبه، به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشت که دولت واشنگتن در روزهای اخیر به تل‌آویو اطمینان داده که در مذاکرات وین امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

یک مقام آمریکایی به این پایگاه خبری گفت: توافق [در مذاکرات وین] ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد، اما هنوز درباره نتیجه مذاکرات ابهام بوده و خلأهایی با ایرانی‌ها وجود دارد. در هر حال، [توافق با ایران] قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد.

مقام‌های آمریکایی به آکسیوس گفتند: طی هفته گذشته، مقامات کاخ سفید به همتایان اسرائیلی خود اطمینان دادند که علی‌رغم ادعاهای مطبوعاتی، هیچ امتیاز جدیدی به ایران داده نشده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز شامگاه گذشته به شبکه خبری الجزیره گفت: ما به طور منظم با اتحادیه اروپا (درباره پاسخ ایران) در ارتباط بوده و گفت‌وگوها با اتحادیه اروپا به صورت غیرعلنی دنبال می‌شود.


نظر شما :