هشدار مسکو نسبت به پیامدهای حمله پهپادی به تاسیسات نظامی در اصفهان

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۱ کد : ۲۰۱۷۴۲۱ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه با محکوم کردن حمله اخیر به مجتمع کارگاهی یک تاسیسات نظامی در اصفهان نسبت به پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی چنین اقداماتی هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای تاکید کرد که مسکو به شدت حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نظامی در ایران را که می‌تواند پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی داشته باشد، محکوم می‌کند.

وی در ادامه این بیانیه تصریح کرد: ما هر گونه اقدام تحریک‌آمیزی را که به‌طور بالقوه می‌تواند به تشدید غیر قابل کنترل تنش‌ها در یک منطقه نه چندان آرام منجر شود، به شدت محکوم می‌کنیم. چنین اقدامات مخربی می‌تواند پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی برای صلح و ثبات در خاورمیانه داشته باشد.

در ساعات ابتدایی روز یک‌شنبه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران از حمله ناموفق به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در استان اصفهان خبر داد و اعلام کرد که این حمله هیچ گونه تلفات و خسارات چندانی نداشته است.

 به گزارش ایسنا، وزارت دفاع ایران با انتشار اطلاعیه‌ای درباره جزئیات این حادثه اعلام کرد: شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت‌گرفته یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آنها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

وزارت دفاع در بخش دیگری از این اطلاعیه با تاکید بر اینکه این حمله ناموفق تلفات جانی نداشته است، درباره میزان آسیب واردشده به این مرکز نظامی، اعلام کرده است: این حادثه آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد کرده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه خاطر نشان کرد که این نهاد به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهد اقدام برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت را با شتاب و جدیت ادامه خواهد داد و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.

برخی رسانه‌ها پس از وقوع این حمله مدعی شدند که حمله پهپادی به تاسیسات نظامی اصفهان منجر به وقوع یک انفجار بزرگ و خسارات جدی به آن شده است اما پایگاه خبری – تحلیلی دیفنس اکسپرس که در زمینه امور نظامی متخصص است با استناد به تصاویر ماهواره‌ای جدید گزارش داد که هیچ آسیب قابل مشاهده‌ای پس از این حمله در تاسیسات نظامی اصفهان وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت که رژیم صهیونیستی در این حمله دست داشته است.


( ۱۲ )

نظر شما :

سعید زمانی ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۲
آمریکا غلطی نمی کند