امیرعبداللهیان: همکاری‌های تجاری یکی از موضوعات اولویت‌دار ایران و نیکاراگوئه است

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹ کد : ۲۰۱۷۴۸۶ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات نیکاراگوئه ای در راس هیئتی سیاسی به ماناگوا سفر کرده است، چهارشنبه شب با دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که با حضور لائورآنو اورتگا دستیار ارشد رئیس جمهور در امور سرمایه گذاری، تجارت و همکاری های بین المللی انجام شد، دو طرف با ارزیابی مثبت از مناسبات فی‌مابین بر ضرورت ارتقای همکاری ها در ابعاد مختلف آن خصوصا حوزه های اقتصادی و علمی - فن آوری تاکید کردند.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح مناسبات دو کشور، روابط فی‌مابین در حوزه سیاسی را در سطح ممتاز ارزیابی و تصریح کرد: همکاریهای تجاری و اقتصادی یکی از موضوعات اولویت دار دو کشور است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

امیرعبداللهیان برنامه جامع همکاری‌های دو کشور که در جریان آخرین سفر وزیر خارجه نیکاراگوئه به تهران به امضا رسید را نقشه راه جدید و راهبردی برای گسترش روابط دو کشور دانست و یادداشت تفاهم مکانیزم همکاری و مشورت های سیاسی میان وزارتخانه های خارجه دو کشور که در ابتدای این دیدار به امضا رسید را نیز بستر مناسبی برای همکاری بین دو وزارت امور خارجه ارزیابی کرد که می‌تواند در چارچوب این مشورت‌ها طراحی نحوه ارتقای همکاری ها در دستور کار قرار گیرد.

دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور، از همکاری و همبستگی ایران و نیکاراگوئه در مجامع بین المللی و در برابر یکجانبه گرایی ابراز خرسندی کرد.

وزیر خارجه نیکاراگوئه با اشاره به اسناد امضا شده میان دو کشور در یک سال اخیر، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام


نظر شما :