پیگیری مشکلات قضایی اتباع و زندانیان ایرانی در سفر غریب‌آبادی به اربیل

۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۰:۰۸ کد : ۲۰۱۷۵۰۰ سرخط اخبار

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در اربیل با رییس شورای قضایی و وزیر داخله اقلیم کردستان عراق ملاقات و ضمن بازدید از دو زندان، با تعدادی از زندانیان ایرانی نیز از نزدیک گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه،  کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران که به دعوت شورایعالی قضایی عراق در راس هیاتی به این کشور سفر کرده بود، در ادامه عازم اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق شد.

غریب آبادی در اربیل با رییس شورای قضایی و وزیر داخله اقلیم کردستان عراق ملاقات و ضمن بازدید از دو زندان، با تعدادی از زندانیان ایرانی نیز با هدف پیگیری مشکلات آنان، از نزدیک گفتگو کرد. دبیر ستاد حقوق بشر، همچنین با رییس سازمان دولتی حقوق بشر اقلیم نیز دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت های این سازمان قرار گرفت.

در جریان این سفر، مقرر گردید در چارچوب توافقات ایران و عراق، ضمن تقویت و ارتقای فرایند انتقال محکومین و استرداد مجرمین، کارگروه قضایی نیز برای شناسایی مشکلات حقوقی و قضایی طرفین تشکیل و راهکارها و راه حل‌های مناسب تبیین گردد.

خاطرنشان می‌شود تعداد ۱۴ محکوم ایرانی از زندان‌های اقلیم کردستان عراق نیز با طی فرایند مربوطه، در آینده نزدیک به ایران منتقل خواهند شد.
در این دیدارها رشنودی سرکنسول ایران، محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز حضور داشتند.
انتهای پیام


نظر شما :