آغاز «بزرگترین اعتصاب» کارکنان حوزه بهداشت و درمان انگلیس

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۱ کد : ۲۰۱۷۵۸۲ سرخط اخبار

ده‌ها هزار پرستار و پرسنل آمبولانس امروز (دوشنبه) در انگلیس کار خود را ترک کردند که اتحادیه‌ها آن را بزرگترین اعتصاب در تاریخ سیستم بهداشت عمومی این کشور خوانده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اعتصاب جدیدترین مورد از موج اعتصاباتی است که ماه‌ها زندگی انگلیسی‌ها را مختل کرده، چون کارگران به ویژه در بخش دولتی این کشور خواهان افزایش دستمزد در مواجهه با افزایش تورم هستند. معلمان، رانندگان قطار، کارکنان حمل و نقل فرودگاه، کارکنان مرزی، مربیان رانندگی، رانندگان اتوبوس و کارکنان پست نیز در ماه‌های اخیر کار خود را ترک کرده‌اند و خواهان دستمزد بیشتر هستند.

معلمان، نیروهای بخش بهداشت و بسیاری دیگر می‌گویند دستمزدهایشان در یک دهه گذشته به قدر کافی نبوده و بحران هزینه‌های زندگی به واسطه افزایش بهای مواد غذایی و حامل‌های انرژی شدیدتر شده است.

نرخ تورم سالانه انگلیس در دسامبر گذشته میلادی ۱۰.۵ درصد بود که بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته محسوب می‌شود. همچنین دولت محافظه‌کار این کشور می‌گوید، افزایش دستمزد بخش دولتی تا ۱۰ درصد یا بیشتر به افزایش تورم منجر می‌شود.

اتحادیه‌های پرستاری می‌گویند که مراقبت‌های اورژانسی و درمان مبتلایان به سرطان در طول ۴۸ ساعت تعطیلی آنها ادامه خواهد داشت، اما هزاران وقت ملاقات پزشکی و دیگر امور درمانی احتمالا به تعویق خواهند افتاد.

بخش خدمات آمبولانس انگلیس نیز می‌گوید که در طول یک اعتصاب یک روزه فقط به فوری‌ترین تماس‌ها پاسخ خواهد داد. اما "گرانت شاپس"، وزیر امور بازرگانی، انرژی و استراتژی صنعتی انگلیس گفته که این اعتصاب می‌تواند جان افراد را در معرض خطر قرار دهد.

اعتصاب امروز در انگلیس بر روند کاری بخش سلامت و درمان ولز و اسکاتلند نیز تاثیر گذاشته و اتحادیه‌ها در این دو منطقه نیز کارهای خود را متوقف کرده و مذاکرات ادامه دارد.


نظر شما :