اقدام مستشاران نظامی ایران در سوریه برای کمک رسانی

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۵ کد : ۲۰۱۷۶۰۸ سرخط اخبار

سرکنسول ایران در حلب با اشاره به کمک های بشردوستانه ایران به زلزله زدگان سوری تاکید کرد که مستشاران نظامی ایران از همان ساعات اولیه زلزله برای امدادرسانی اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، سلمان نواب نوری، سرکنسول ایران در حلب در گفت وگو با شبکه لبنانی المیادین اعلام کرد که مستشاران نظامی ایران در سوریه از همان ساعات اولیه که زلزله اتفاق افتاد برای کمک رسانی عازم شدند.

وی گفت که محموله اول کمک های ایران بیشتر شامل دارو و وسایل گرمایشی بود و کمک های بعدی نیز از ایران به سوریه خواهد رسید.

سرکنسول ایران در حلب خاطرنشان کرد که مستشاران نظامی ایران و دولت سوریه به سرعت برای تجهیز فرودگاه بین المللی حلب برای استقبال از هواپیماهای امدادرسانی اقدام کردند.

بر اساس این گزارش، علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور سیاسی و گیر پدرسون، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در تماسی ویدیویی درخصوص اوضاع سوریه پس از زلزله روز گذشته رایزنی کردند.

خاجی در این تماس تلفنی بر لزوم ارسال فوری کمک های بشردوستانه به زلزله زدگان سوریه تاکید کرد.

مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وارد شدن اولین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به زلزله زدگان سوریه در شب گذشته اظهار کرد: امروز نیز ان‌شاءالله هواپیمای دیگری حامل کمک‌های امدادی برای زلزله زدگان به فرودگاه حلب می‌رود.

مهدی سبحانی اظهار کرد: اولین محموله امدادی ایران در قالب 45 تن شامل پتو، چادر، دارو، مواد غذایی و دیگر ملزومات زلزله‌زدگان وارد فرودگاه حلب شده است و به سرعت تخلیه و بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله امروز نیز یک هواپیمای دیگر به حلب می‌رود و علاوه بر آن هواپیمای دیگری از کمک‌های امدادی به لاذقیه که بیشترین آسیب‌ را از زلزله متحمل شده است اعزام خواهد شد تا کمک‌ها بین زلزله‌زدگان و آسیب‌دیدگان توزیع شود.


( ۷ )

نظر شما :