جزئیات دیدار وزرای کار ایران و قطر

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۲ کد : ۲۰۱۹۹۴۵ سرخط اخبار

در دیدار وزرای کار جمهوری اسلامی ایران و قطر بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های کارگری، کارفرمایی و تبادل تجربیات مهارت‌آموزی تأکید شد.

به گزارش ایسنا،‌سید صولت مرتضوی در ادامه سفر به ژنو و شرکت در اجلاس سازمان جهانی کار با «علی‌ بن‌ سعید بن‌ سمیخ‌ المری» وزیر کار دولت قطر دیدار کرد و انتخاب قطر به عنوان رئیس یکصد و یازدهمین نشست کنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی کار را به وی تبریک گفت.

وی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر عدالت و رعایت حقوق کارگران، افزود: اسلام الگوی تعادل در روابط کارگر و کارفرماست و باید گفت سازمان‌های بین‌المللی متون و اصول خود را از آموزه‌های دینی ما گرفته‌اند.

تاکید مرتضوی بر افزایش همکاری‌های گسترده و کلان ایران و قطر در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بود و ارتقای روابط با قطر را برای جمهوری اسلامی بسیار استراتژیک و راهبردی دانست.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو کشور در تبادل تجربیات و همکاری در مجامع بین‌المللی اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند که می‌تواند در سطح منطقه توسعه یابد.

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی به اقدامات وزارت کار جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساماندهی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۳۰ درصد درمان کشور را به‌صورت مستقیم انجام می‌دهیم.آموزش‌های کوتاه‌مدت نیز در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور که زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است برای توانمندسازی جوانان و جامعه کارگری کشور تعریف شده است.

وزیر کار از توانمندی بالای صندوق‌های بازنشستگی کشورمان در حوزه اقتصادی سخن گفت و با اشاره به فعالیت این شرکت‌ها در زمینه صنایع ساختمانی، حمل‌ونقل، گردشگری، دارو، پتروشیمی و فولاد، از وزیر کار قطر دعوت کرد با سفر به ایران از ظرفیت‌های بالای مجموعه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید کند.

-علی بن سعید بن سمیخ المری- وزیر کار دولت قطر نیز در این دیدار اهمیت گسترش روابط با ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: حمایت‌های ایران را در زمان تحریم قطر فراموش نمی‌کنیم.

وی افزود: در سفر به تهران زمینه ارتقای سطح همکاری‌ها را نه تنها در حوزه کارگری و کارفرمایی بلکه در سایر سطوح فراهم می‌کنیم.


نظر شما :