دیپلماسی سیاسی ایران باید به سایر قاره ها نیز افزایش یابد

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۰ کد : ۲۰۲۰۱۲۵ سرخط اخبار

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی ضمن تحسین از تحرکات سیاسی دیپلماسی جدید کشورمان در منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین گفت: امیدواریم دیپلماسی سیاسی ایران به سایر قاره ها و مناطق افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، قاسم ساعدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ملت ایران همیشه نشان داده که در خط مقدم بسیار جلوتر از مسئولینی است که آمدند و رفتند و همیشه در صحنه حاضرند، اما امروز منتظر توجه دولت و الطاف مسئولین و نمایندگان مجلس هستند.

وی ضمن تشکر از رئیس جمهور گفت: تحرکات سیاسی دیپلماسی جدید در منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین تمامی محاسبات دشمنان را برهم زد که این اقدامات جای تحسین دارد و  امیدوارم دیپلماسی سیاسی ما به سایر قاره ها، کشورها و مناطق بیشتر شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: شکی نداریم که نیت جنابعالی دلسوزی و خدمت به مردم ایران است و برنامه های خوبی را با هماهنگی مجلس شورای اسلامی انجام داده اید، اما انتظار داریم سفره معیشت و قدرت خرید مردم و شرایط اقتصادی جامعه باید بهبود یابد و اینکه بیش از این وعده و شعار بدهیم مسکّنی بیش نیست. مردم امروز انتظار دارند تیم اقتصادی دولت انقلابی با حمایت مجلس انقلابی بهبودی معیشت را در سرلوحه کار خود قرار دهد.

ساعدی ضمن تشکر از سپاه پاسداران و تلاش های آنها اظهار کرد: سپاه پاسداران بر حسب برهه های زمانی و تهدیدها و مانورهای رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع با رونمایی از موشک و ابزارهای پیشرفته باعث شده که جلوه دقیق و صریح آیه « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ...» روشن شود و افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت مستمر با تلاش های مجدانه آنها قابل تحسین است.

نماینده مردم هویزه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در سفرهای اخیری که رئیس جمهور به استان خوزستان داشتند وعده ها و مصوبات خوبی داشتند و امیدواریم ایشان به تیم اقتصادی و معاونت اجرایی شان ابلاغ کنند که این تصمیمات عملیاتی شوند، چراکه مردم منتظر نتایج این سفر هستند.

وی یادآور شد: همه می دانیم که خوزستان قلب تپنده اقتصاد و شریان حیاتی انرژی ایران است، اما این استان امروز مانند جسم بیماری است که با توجه به بیکاری، زبرساخت ها، مسائل فرهنگی و... دچار مشکلات شده است، لذا از دولت و مجلس انقلابی انتظار داریم که خوزستان به عنوان یکی از استان های استراتژیک کشور به عنوان منبع حیاتی کشور به صورت ویژه به آن توجه شود. امیدواریم کمیسیون های تخصصی مجلس خوزستان را به صورت ویژه نگاه کنند تا بتوانیم حرفی برای گفتن به مردم این استان داشته باشیم.

وی افزود: استان خوزستان در خصوص نرخ بیکاری رتبه دوم در کشور را دارد که با وجود این همه منابع و ثروت مستحق این نرخ بیکاری بالا نیست. در خوزستانی مرکز نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه های ایران است این میزان نرخ بیکاری قابل قبول نیست. بی مسئولیتی وزارت نفت در مقابل جوانان پذیرفته نیست و افراد تحصیلکرده پشت فنس های سایت های نفتی زیر آفتاب گرم می مانند. 

وی در پایان در خصوص مشکلات بخش کشاورزی این استان نیز انتقاد کرد.


نظر شما :