عفو بین‌الملل: شواهد جدیدی مبنی بر ارتکاب جنایات جنگی اسرائیل در غزه داریم

۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۸ کد : ۲۰۲۳۱۵۶ سرخط اخبار

عفو بین‌الملل اعلام کرد که نمونه‌هایی از جنایات بی‌دلیل رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه را مستند کرده است.

به گزارش ایسنا، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ما دو مورد را به عنوان نمونه ثبت کردیم که در آن حملات اسرائیل بدون وجود شواهدی دال بر وجود اهداف نظامی، غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار داده است.

طبق نوشته روزنامه القدس العربی، در این بیانیه آمده است: این حملات، حملات مستقیم کورکورانه علیه غیرنظامیان یا اهداف غیرنظامی بود و باید به عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرند. «اسرائیل» ویدئویی از لحظه حمله هوایی به یک کلیسا به عنوان مرکز فرماندهی حماس منتشر کرد، اما بلافاصله آن را حذف کرد.

عفو بین‌الملل در این باره گزارش داد: نه ارتش و نه مقامات اسرائیل هیچ اطلاعاتی برای حمایت از این ادعا که ساختمان ویران‌شده «مرکز فرماندهی حماس» است، ارائه نکردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهیم اقدامات مشخصی را برای تسریع در تحقیقات درباره جنایات جنگی در غزه انجام دهد.

این نهاد افزود: هیچ مکانی در غزه امن نیست و حملات غیرقانونی اسرائیل نشان دهنده بی‌اعتنایی آشکار به جان فلسطینیان است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه برای چهل و پنجمین روز ادامه دارد و درحالی که نهادهای بین‌المللی نسبت به وقوع یک بحران انسانی در این باریکه هشدار می‌دهند، اما نیروهای رژیم اشغالگر بی‌توجه به این هشدارها همچنان بیمارستان‌ها را هدف قرار داده و آنها را با تانک محاصره کرده‌اند.

انتهای پیام


نظر شما :