وزیر اسپانیایی به دلیل حمایت از فلسطین و درخواست دستگیری نتانیاهو برکنار شد

۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۱ کد : ۲۰۲۳۱۸۱ سرخط اخبار

نخست وزیر اسپانیا، وزیر حقوق اجتماعی این کشور را به دلیل حمایت از فلسطین و مطرح کردن مساله دستگیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سمتش برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری Diariored، "یونه بلارا" وزیر حقوق اجتماعی و رهبر حزب جناح چپی "پودموس" اسپانیا به دلیل دفاع از مردم فلسطین و اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی را در غزه "نسل کشی" و "جنایات جنگی" توصیف کرده بود، از سوی پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا برکنار شد.

خانم بلارا در توئیتی نوشته بود: در یک قرن گذشته، وحشی‌گری فاشیسم در اروپا را شاهد بودیم. اجازه ندهید اتفاقی مشابه در فلسطین بیفتد. بیایید روابطمان را با اسرائیل قطع کنیم و این رژیم را به دیوان کیفری بین‌الملل ارجاع دهیم.

تصمیم سانچز برای برکناری این وزیر چند روز پس از آن انجام شد که خانم بلارا به همراه دیگر سران اروپایی و آمریکای لاتین نامه‌ای به دادستان دیوان کیفری بین‌الملل ارسال کرده و خواستار دستگیری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی فلسطینی‌ها شدند.

اخیرا نیز این خانم از سانچز خواسته بود تا با جنایت اسرائیل علیه فلسطینی‌ها واکنش جدی‌تری داشته باشد و حتی یکسری اقدامات را از جمله تعلیق روابط دیپلماتیک بین دو طرف، در سطح اروپایی، وضع تحریم‌های اقتصادی علیه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی و همچنین توافق برای تحریم تسلیحاتی ارائه کرده بود.

درضمن، این وزیر برکنار شده نخستین مورد در تمامی اروپاست که در راهپیمایی همبستگی با فلسطینی‌ها حضور داشته و اسرائیل را محکوم کرده که این اقدام با انتقاد جدی از سوی سفارت رژیم صهیونیستی در مادرید همراه بود و این سفارت، وی را به تبانی با تروریسم متهم کرده است.

خانم بلارا در واکنش به این اظهارات، اعلام کرد که محکوم کردن نسل کشی اسرائیل یک تعهد و الزام دموکراتیک است.

وی در هفته‌های گذشته با نمایندگانی از جامعه فلسطینی‌ها دیدار داشت و به سران کشورهای اروپایی نیز تاکید کرده بود تا علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین اقدام کنند و به صورت فعال از مساله فلسطین در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حمایت کرده بود.


نظر شما :