شيکاگو تریبیون: اوباما انفجار را تجدید می­کند

۰۸ آبان ۱۳۸۷ | ۰۰:۰۳ کد : ۳۰۵۳ آمریکا
آخرین نظرها درباره باراک اوباما نشان می دهد وی به شدت مایل است که کشور را به سمت سوسیالیسم هدایت کند. وی در گذشته نیز از مدافعان سرسخت سوسیالیسم بود و همواره از اقتصاد سوسیالیستی حمایت می­کرد.
شيکاگو تریبیون: اوباما انفجار را تجدید می­کند

روزنامه بوستون گلاب سرمقاله امروز خود را به بحران اقتصاد جهانی اختصاص داده و با عنوان ذهن شما رای مخفی می­دهد، نوشته است، بحران مالی جهان تازه اثرات عمیق خود را بر کشورهای کوچکتر اروپایی گذارده است. بانک مرکزی اسکاتلند تازه بحران مالیش را تجربه می­کند و ایرلند و لهستان نیز به تازگی به جمع کشورهای مصیبت زده پیوسته­اند. یعنی باید گفت، تازه سیل بحران آغاز شده است. زیرا بدین ترتیب بی کاری در کشورهای کوچک اروپایی آغاز می­شود و علاوه بر فشار بر کشورهای بزرگ اقتصادی مهاجرت به آنها را نیزافزایش می­دهد.

 

روزنامه شیکاگو تریبیون سرمقاله امروز خود را به انتخابات ریاست جمهوری امریکا اختصاص داده و با عنوان اوباما انفجار را تجدید می­کند، نوشته است، آخرین تحلیل ها درباره نظریات و اندیشه های باراک اوباما نشان می دهد وی به شدت مایل است که کشور را به سمت سوسیالیسم هدایت کند. وی در گذشته نیز از مدافعان سرسخت سوسیالیسم بود و همواره از اقتصاد سوسیالیستی حمایت می­کرد. در صورتی که اوباما بخواهد برنده انتخابات ریاست جمهوری شود آن هم در این وضعیتی که بحران اقتصادی گریبانگیر بازار جهانی شده، حتما وی می­خواهد امریکا را به سمت سوسیالیسم پیش ببرد و همه چیز را تغییر دهد. این تغییر یعنی بازگشت به انفجار و تجربه چیزی بدتر از آنچه اکنون شاهدیم.

 

روزنامه فایننشال تایمز سرمقاله امروز خود را به انتخابات اسرائیل اختصاص داده و در یادداشتی با عنوان اسرائیل به سمت انتخابات رفت، نوشته است، اسرائیلی­ها امیدوارند بتوانند دوران تازه ای را آغاز کنند. زیپی لیونی وزیر امور خارجه ماموریتش برای تشکیل دولت پایان یافته و حال همه چیز به سمتی پیش می رود که انتخابات سراسری در اسرائیل برگزار شود. بی شک این انتخابات می تواند ورق سیاست را در اسرائیل تغییر داده و عصر تازه ای را رقم زند. عصری که دو رهبر بیشتر نخواهد داشت زیپی لیونی شخصیتی که از اعتدال نسبی برخوردار است و بنیامین نتانیاهو که دنیا را تنها در جنگ می­بینید.

 

روزنامه دیلی تلگراف نیز سرمقاله امروز خود را با آغاز بحران اقتصادی در اسکاتلند اختصاص داده و در یاداشتی با عنوان هنوز از نخست وزیر دستوری نرسیده، نوشته است، بانک مرکزی اسکاتلند به سمت ورشکستگی حرکت می کند  و روز به روز وضعیتش بحرانی تر می شود در حالی که نخست وزیر هنوز هیچ برنامه­ای برای نجات بحران اقتصادی در سر ندارد. سهام بازار بورس ادینبورگ و پایتخت روز به روز در حال سقوط است در حالی که دولت دست روی دست گذاشته و سقوط کشور را نظاره می­کند.   


نظر شما :