سربازان عراقى راهى مرزهاى خود با سوریه شدند

۱۳ آبان ۱۳۸۷ | ۱۳:۴۰ کد : ۳۰۸۹ اخبار اصلی
پس از آن که دولت سوریه و عراق بر سر حمله نیروهای امریکایی به روستای مرزی ابوکمیل روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند، منابع خبری گزارش دادند که نیروهای نظامی عراقی به سمت مرزهایشان با سوریه به حرکت در آمده‌اند.
سربازان عراقى راهى مرزهاى خود با سوریه شدند

پس از آن که دولت سوریه و عراق بر سر حمله نیروهای امریکایی به روستای مرزی ابوکمیل روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند، منابع خبری گزارش دادند که نیروهای نظامی عراقی به سمت مرزهایشان با سوریه به حرکت در آمده­اند تا کنترل این مناطق را بر عهده بگیرند.

 

در همین حال نیروهای عراقی کنترل مناطقی را در مرز 650 کیلومتری خود با سوریه در اختیار گرفته­اند که پیش از این تحت کنترل نیروهای سوریه بوده است.

 

روز گذشته دولت سوریه اعلام کرد، تمام روابط خود را به عراق به حالت تعلیق در آورده و تمام دیدارها و نشست­های دو جانبه که شامل همکاری­های امنیتی و اقتصادی می­شود را لغو کرده است.

 

این در حالی است که دولت سوریه به ارتش خود دستور داده که مناطق مرزی خود با عراق را خالی کند.

 

عبدالکریم خلف، فرمانده عملیات وزارت کشور عراق در این باره گفت: «ارتش عراق به زودی جای خالی نیروهای سوری را پر می­کند تا از عبور غیر قانونی شبه نظامیان و عناصر وابسته به القاعده به خاک عراق جلوگیری کند.»

 

وی در ادامه افزود: «نیروهایی از مرزبانان و پلیس الانبار برای کنترل مناطق مرزی به این ناحیه اعزام شده­اند.»

 

سرهنگ طارق یوسف العسل، رئیس پلیس الانبار نیز در این باره گفت: «سه هنگ نظامی برای جبران نبود نیروهای سوری در مناطق مرزی اعزام شده­اند. نیروهای ما برای انجام هر گونه حادثه از پیش تعیین نشده­ای در آن منطقه حاضر شده­اند و از ورود قاچاقچیان و شبه نظامیان به کشور جلوگیری خواهند کرد.»

 

از سوی دیگر نیروهای چند ملیتی در عراق اعلام کردند، نیروهای عراقی فردی که خود را مفتی دولت اسلامی عراق معرفی کرده، در بغداد بازداشت کرده­اند. در بیانیه­ای که از سوی این نیروها صادر شده، بدون ذکر ملیت این فرد آمده است که وی احتمالا از مرز سوریه و عراق وارد عراق شده است.

 

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، این فرد برای شبه نظامیان افراطی دولت عمارت اسلامی در منطقه منصور در بغداد حکم صادر می­کرده و در برخی موارد خود شخصا اقدام به کاشت مین و حمله اسلحه برای از بین بردن نیروهای عراقی و امریکایی می کرده است.   


نظر شما :