رسانه‌هاى ژاپن: کيم ايل جونگ سکته کرد

۲۱ آبان ۱۳۸۷ | ۱۸:۰۹ کد : ۳۱۷۰ اخبار اصلی
کیم ایل جونگ رئیس جمهوری کره شکالی در حال حاضر مشکلاتی را در قسمت راست بدن خود دارد و نمی­تواند به راحتی صحبت کند.
رسانه‌هاى ژاپن: کيم ايل جونگ سکته کرد

منابع خبری ژاپن اعلام کردند، مقام­های امریکایی به اطلاعات تازه­ای دست یافته­اند که نشان می­دهد، کیم ایل جونگ، رئیس جمهوری کره شمالی دومین سکته مغزی خود را پشت سر گذاشته است. در همین حال رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، احتمالا در آینده نزدیک رئیس جمهوری کره شمالی با همتای امریکایی خود باراک اوباما دیدار نخواهد کرد.

 

شبکه خبری ژاپن با پخش خبری به نقل از مقام­های کره جنوبی و امریکایی اعلام کرد، واشنگتن مدتی است که اطلاعاتی را به دست آورده که نشان می­دهد رئیس جمهوری کره شمالی مورد حمله سکته مغزی دوم قرار گرفته است.

 

به گفته منابع ژاپنی که آنها نیز منبع خبری خود را منابع نزدیک به سی­آی­ای اعلام کرده­اند، کیم ایل جونگ در حال حاضر مشکلاتی را در قسمت راست بدن خود دارد و نمی­تواند به راحتی صحبت کند.

 

روزنامه چوسون ایلبو چاپ کره جنوبی نیز در شماره روز سه شنبه خود ضمن مصاحبه با لی میونگ، رئیس جمهوری کره جنوبی نوشت، رئیس جمهور کیم بهبود می­یابد و بدون هیچ مشکلی به اداره کشورش ادامه می­دهد.

 

این در حالی است که مذاکرات کره شمالی و غرب بر سر تاسیسات هسته­ای این کشور ظاهرا به چالش برخورده و به اعتقاد طرف­های غربی این چالش به دلیل وجود اختلاف­های شدید در درون هیات حاکمه کره شمالی بروز کرده است. موضوعی که کره­ای­ها به شدت آن را رد می­کنند.

 

کیم ایل جونگ در ماه اوت نیز سکته مغزی نخست خود را سپری کرده بود. آن سکته به اندازه­ای شدید بود که وضعیت جسمانی وی را در حالت بسیار بدی قرار داد به گونه­ای که برخی از خبرگزاری­ها خبر مرگش را منتشر کردند. موضوعی که با واکنش مقام­های ارشد کره شمالی مواجه شد و آنها را بر آن داشت که تصاویری را به چاپ برسانند تا ثابت کنند وضعیت جسمانی او چندان هم بد نیست.

 

در همین رابطه رئیس جمهوری کره جنوبی تایید کرد که به زودی نشستی با حضور رهبر کره شمالی و باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب برگزار خواهد شد که این نشست می­تواند به نفع مصالح کره شمالی باشد. وی البته تاکید کرد، برگزاری این نشست منوط به بهبود وضعیت جسمانی کیم ایل جونگ رئیس جمهوری کره شمالی است.    


نظر شما :