آزادسازی خرمشهر

۰۵ آذر ۱۳۸۷ | ۱۶:۴۷ کد : ۳۲۷۴ کتابخانه
کتاب "آزادسازی خرمشهر" از مجموعه کتب "جنگ ایران و عراق از نگاه مطبوعات جهان" توسط مرکز ملی اسناد دفاع مقدس منتشر شد.
آزادسازی خرمشهر

ناشر: مرکز ملی اسناد دفاع مقدس

تعداد صفحات: 528 صفحه

 

کتاب "آزادسازی خرمشهر" از مجموعه کتب "جنگ ایران و عراق از نگاه مطبوعات جهان" توسط مرکز ملی اسناد دفاع مقدس منتشر شد.

 

مجموعه کتب "جنگ ایران و عراق از نگاه مطبوعات جهان" برگرفته از اسناد مطبوعاتی و بریده جراید خارجی موجود در مرکز ملی اسناد دفاع مقدس است که پیشینه جمع آوری آن به روزهای آغازین جنگ و تشکیل دفتر تبلیغات جبهه و جنگ بازمی گردد.

 

در سال 1384 با ابلاغ راه اندازی مرکز ملی اسناد دفاع مقدس، ذخیره سازی رایانه ای اسناد مربوطه در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر این مرکز با داشتن 7881 عنوان کتاب، بیش از یک میلیون برگ سند مکتوب، 300 عنوان پایان نامه و... به عنوان یکی از مراکز منحصر به فرد در حوزه علوم و معارف دفاع مقدس مطرح است.

 

اکثر اسناد خارجی این مرکز از رسانه های جمعی و مطبوعات جهان به پنج زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ترکی و عربی جمع آوری شده که حاصل اقدامات انجام شده بر روی آن در مجموعه حاضر گرد آمده است.

 

جلد هشتم این مجموعه به "آزادسازی خرمشهر" اختصاص دارد که اخبار و گزارشهای مندرج در جراید معتبر خارجی از 11 اردیبهشت 1361 تا اول تیرماه همان سال را دربر گرفته است.

 

این اسناد همچون روزشمار جنگ طی فاصله زمانی فوق کلیه رویدادها، اخبار، تحلیل ها و گفتارهای صورت گرفته درباره جنگ ایران و عراق و حوادث مربوط به آزادسازی خرمشهر را از منظرهای متفاوت ارائه کرده و خواننده می تواند با خواندن آنها در جریان جزء به جزء واقعیات، شایعات و خبرسازی های دوران جنگ در داخل و خارج از کشور قرار گیرد.

 

" آزادسازی خرمشهر" در 528 صفحه همراه با لوح فشرده کتاب از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با بهای هشت هزار تومان عرضه شده است.

 


نظر شما :