آمادگی بشار اسد برای مذاکره با واشنگتن

۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۱ کد : ۴۵۳۳ اخبار اصلی
رئیس جمهوری سوریه از دولت آمريکا خواست تا درباره گروه های حماس و حزب‌الله با سوریه وارد مذاکره شود.
آمادگی بشار اسد برای مذاکره با واشنگتن

بشار اسد رييس جمهور سوريه در زمينه ميانجى‌گرى کشورش در اين زمينه و تسهيل برگزارى مذاکرات در اين راستا اعلام آمادگى کرد.

اسد ضمن اعلام آمادگی برای میانجی شدن در مذاکرات آمریکا و گروه های مقاومت، سیاست ها و رویکردهای متفاوت باراک اوباما را در قبال سوریه و گشودن باب مذاکرات امیدوارکننده توصیف کرد.  

بشار اسد دستیابی به صلح پایدار را در خاورمیانه منوط به مذاکره امریکا با گروه های مقاومت دانست و گفت: نمی توان جنبش حماس را نادیده گرفت چرا که این گروه از نفوذ زيادى برخوردار است.

وی خطاب به امریکا گفت: شما نمى‌توانيد تا زمانى که حماس خارج از روند مذاکرات صلح و يا عليه آن است به صلح دست پيدا کنيد. اين مساله در مورد حزب‌الله لبنان نيز مصداق دارد و اگر آمريکا در این زمینه به کمک ما نیاز داشته باشد ما آماده ایم.

رييس جمهور سوريه تصريح کرد: سياست اقتضا مى‌ کند که بر اساس واقعيت‌ ها عمل کنيم. به همین دلیل بايد بابا مذاکرات را با گروه‌ هاى با نفوذ در منطقه - خوب یا بد - باز کنیم.

او در انتقاد از سیاست های دولت سابق ایالات متحده خاطرنشان کرد: دولت سابق امريکا و جورج بوش موضع مناسبى در قبال مسائل منطقه خاورمیانه نداشت ولی باراک اوباما نگرش های متفاوتى دارد.

رئیس جمهور سوریه از فرستادن دو نماینده اوباما به کشورش در ابتداى ماه مارس و برای ازسرگيرى مذاکرات با اين کشور استقبال کرد.

وى همچنین خواستار گفتگوی واشنگتن با ايران شد.


نظر شما :