کاظمی قمی تکذیب می‌کند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۱۷:۴۹ کد : ۴۵۵۸ اخبار اصلی
سفیر ایران در عراق هرگونه مذاکره را با انگليس درباره امنيت عراق تکذیب کرد.
کاظمی قمی تکذیب می‌کند

حسن کاظمى قمى به الشرق الاوسط ـ چاپ لندن ـ گفته است: موضوع گفتگو ميان تهران و لندن در مورد  مسائل امنيتی در عراق کاملا بى ‌اساس است.

وی افزوده است: اگر دقت کنيم متوجه می شویم که امنيت عراق تنها به عراق مربوط مى‌ شود و نه ايرانى‌ ها. بدیهی است که درباره این مساله بايد با دولت عراق گفتگو کرد چون این دولت طرف اصلى موضوع است.

سفیر ایران در عراق گفته است: چه دلیلی دارد که ايران مساله ای مربوط به يک کشور دیگر را را با کشور دومى در ميان بگذارد و آن را بررسى کند؟ ايران مذاکره‌ اى در این باره با انگليس نداشته است. اين موضوع اصلا جزو صلاحيت ‌هاى ايران و انگليس نيست.

درواقع کاظمی قمی سخنان "مارتن دى" سخنگوى دولت انگليس در خاورميانه را تکذیب کرده است که گفته بود تماس‌ هاى مستقيمى ميان تهران و لندن درباره موضوع امنيت عراق و سایر مسائل منطقه‌ انجام شده است.

کاظمی قمی طی دو روز گذشته به دلیلی دیگر نیز خبرساز شده است. او روز دوشنبه از سوی وزارت خارجه عراق احضار شد تا اعتراض بغداد را نسبت به حملات اخیر نیروهای نظامی ایران به مواضع گروهک تروریستی پژاک در کردستان عراق بشنود و به تهران منتقل کند.

او نامه‌ای را از عراق دریافت کرد که در آن از تهران خواسته شده است حمله به مناطق کردنشین عراق را متوقف کند.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود آورده است که دولت عراق انگیزه ایران برای ایمن کردن مرزهای خود را درک می کند اما این کار به طور یک جانبه میسر نیست و با تماس های دو جانبه و گفتگوی سازنده میسر خواهد شد.

نیروهای نظامی ایران در پاسخ به اقدامات جنایتکارانه گروه تروریستی پژاک در پاسگاه روانسر که به شهادت رسیدن 18 سرباز نیروی انتظامی انجامید، با استفاده از توپخانه و بالگرد بخشی از مواضع گروه پژاک در کوهستان قندیل را زیر آتش گرفتند.

از سوی دیگر مقام های دولت خودمختار کرد شمال عراق حملات ایران را محکوم کرده و از جدایی طلبان کرد نیز خواسته است تا حملات خود را علیه ایران و ترکیه متوقف کند.


نظر شما :