پوتين به فکر بازگشت به کرملين

۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۲۲:۱۰ کد : ۴۶۱۰ اخبار اصلی
ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه در قاطعانه‌ترين اشارات ضمنى گفت: «شايد به کرملين بازگردم.»
پوتين به فکر بازگشت به کرملين

ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه در قاطعانه‌ترين اشارات ضمنى خود درباره‌ بازگشت به رياست جمهوری روسيه گفت: «در حال بررسى و تعمق بر موضوع بازگشت به کرملين به عنوان رئيس جمهوری در انتخابات سال 2012 است.»

ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه اظهار کرد، هنوز هيچ تصميمى درباره اين ‌که آيا وى يا ديميترى مدودف رئيس جمهوری کنونى روسيه متحد نزديکش در انتخابات رياست جمهورى سال 2012 کانديدا شوند اتخاذ نکرده است.

به گزارش روزنامه گاردين، ولاديمير پوتين در يک مصاحبه با رسانه‌هاى ژاپنى گفت: «با توجه به تاثيرگذارى کارمان، من و پرزيدنت مدودف درباره‌ آن ‌چه که بايد در آينده انجام دهيم تصميم مى‌گيريم. من روابط بسيار خوبى با پرزيدنت مدودف دارم. هر کدام از ما کار خود را انجام مى‌دهيم. هر يک از ما جايگاه خود را داريم. البته در اين مرحله سئوالات اغلب درباره‌ اين تغيير و انتقال مطرح مى‌شوند.»

مدودف ماه مه‌ گذشته به عنوان رهبر روسيه قدرت را در دست گرفت. اما تقريبا پس از گذشت يک سال از مراسم تحليف مدودف بيشتر روس‌ها، تحليلگران و شرکاى غربى مسکو معتقدند که پوتين همچنان مهمترين شخصيت در سياست‌هاى روسيه است.

برخى مفسران در ماه‌هاى اخير گفته‌اند که مدودف در تلاش است تا روسيه را در يک مسير ليبرالی و کمتر خودکامگی هدايت کند.

اما منتقدان گفته‌اند که تفاوت‌هاى اين دو رهبر صرفا مربوط به سبک آنهاست.

مدودف سال گذشته دوره‌ چهار ساله رياست جمهورى روسيه را به شش سال افزايش داد که اين امر گمانه‌زنى‌هايى را در مورد طرح‌ريزى پوتين براى بازگشت به رياست جمهورى به همراه داشت.

ولاديمير پوتين مى‌گويد: «بحران اقتصادى که امروزه روسيه را ويران کرده، مشخص خواهد کرد که بين وى و مدودف کدام يک به عنوان کانديداى رياست جمهورى در سال 2012 خواهد ايستاد. من مدت‌هاست که او را مى‌شناسم و مى‌دانم که بر اساس منافع کشور به آينده‌ سياسيش نگاه خواهد کرد.»

رابطه بين مدودف و پوتين همچنان مبهم و سرى باقى مانده است. آنها از اوايل دهه‌ 1990 زمانى‌که هر دو در دفتر شهردار سنت پترزبورگ کار مى‌کردند يکديگر را مى‌شناسند.


نظر شما :