طارق الهاشمى جاى خود را به اسامه التکريتى داد

۰۴ خرداد ۱۳۸۸ | ۲۳:۰۳ کد : ۴۷۲۹ اخبار اصلی
حزب اسلامى عراق اعلام کرد، شوراى مشورتى اين حزب اسامه توفيق التکريتى را به جاى طارق الهاشمى به عنوان دبيرکل جديد اين حزب تعيين کرد.
طارق الهاشمى جاى خود را به اسامه التکريتى داد

حزب اسلامى عراق اعلام کرد، شوراى مشورتى اين حزب اسامه توفيق التکريتى را به جاى طارق الهاشمى به عنوان دبيرکل جديد اين حزب تعيين کرد.

حزب اسلامى عراق در بيانيه‌اى اعلام کرد، طارق الهاشمى خواستار کناره‌گيريش از اين پست به علت افزايش مسئوليت‌هايش به عنوان معاون رئيس جمهوری عراق شده است.

تکريتى عضو پارلمان و از اعضاى جبهه توافق است.

شوراى مشورتى اين حزب، اياد السامرايى را نيز به عنوان معاون دبيرکل انتخاب کرد.

حزب اسلامى عراق يکى از برجسته‌ترين اعضاى جبهه توافق العراقيه است که 33 کرسى در پارلمان دارد و نيز پست‌هاى معاون رئيس جمهور و معاون نخست وزير و رئيس پارلمان را نيز از آن خود کرده است.

از سوى ديگر، روزنامه اماراتى الخليج به نقل از يک مسئول در وزارت حقوق بشر عراق نوشت، آمار شکنجه و بدرفتارى در زندان‌هاى عراق در سال 2008 به 306 مورد رسيد که 107 مورد آن در منطقه کردستان عراق صورت گرفته است.

اين مسئول اظهار کرد، وزارت حقوق بشر عراق از طريق کميته‌هاى بازرسى به بررسى اقامه دعوى‌هاى رسيده به دست اين وزارتخانه پرداخته و روشن شد که حدود 306 مورد شکنجه و بدرفتارى در زندان‌هاى عراق عليه زنان و مردان زندانى صورت گرفته است که 112 مورد در زندان‌ها و مراکز تحت نظارت وزارت کشور، 69 مورد در زندان‌هاى تحت نظارت وزارت دفاع و دو مورد شکنجه نيز در زندان‌هاى وابسته به وزارت دادگسترى بوده است.

اين مقام همچنین گفت: «اين آمار بر اساس گزارش ساليانه وزارت حقوق بشر در سال 2008 بوده و براساس آمارهاى به دست آمده حدود 107 مورد شکنجه در زندان‌هاى منطقه کردستان عراق صورت گرفته است.»

همچنين خبرگزارى اصوات العراق گزارش داد که عبدالقادر العبيدى، وزير دفاع عراق گفته است دولت عراق یک‌صد ميليون دينار به خانواده‌اى در الکوت که دو تن از اعضاى آن در تيراندازى نيروهاى امريکايى در ماه گذشته کشته شده‌اند به عنوان غرامت پرداخت کرد.

العبيدى گفت: «دولت عراق و نورى مالکى، نخست وزير عراق تدابيرى را براى نظارت بر عمليات نيروهاى امريکايى و نيروهاى امنيتى عراق اتخاذ کرده و کميته‌ ارتباطى و هماهنگى ميان عراق و امريکا برای جلوگيرى از عدم تکرار حادثه‌اى نظير حادثه الکوت تشکيل شده است.»


نظر شما :