عاملان تروريستى فاجعه زاهدان اعدام شدند

۰۹ خرداد ۱۳۸۸ | ۲۳:۴۴ کد : ۴۷۷۵ اخبار اصلی
دولت ایران اعلام کرد، سه نفر از کسانی که در این عملیات تروریستی دست داشته‌اند را دستگیر کرده و صبح شنبه 9 خرداد اعدام کرده است.
عاملان تروريستى فاجعه زاهدان اعدام شدند

در اطلاعیه‌ منسوب به "جندالله" این گروهک تروریستی انفجار مسجد امیرالمومنین در زاهدان را بر عهده گرفته و آن را عملی انتحاری توصیف کرده است. 

بمب‌گذاری زاهدان روز پنجشنبه هفتم خرداد در مسجد امیرالمونین به وقوع پیوست و ۲۵ کشته و ۱۲۵ زخمی برجای گذاشت.

در همین حال دولت ایران اعلام کرد، سه نفر از کسانی که در این عملیات تروریستی دست داشته‌اند را دستگیر کرده و صبح شنبه 9 خرداد اعدام کرده است. ابراهیم حمیدی، مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان پیش از اعدام این سه نفر گفت: «آنها با وارد کردن مواد منفجره به کشور و دادن آن به فردی تروریست، نقش اصلی را در این جنایت داشتند.» 

اتهام این افراد، محارب، مفسد فی‌الارض و اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده است.

به نقل از دادگستری سیستان و بلوچستان، این سه نفر چند روز پیش از انفجار دستگیر شده بودند و پس از بازجویی و کار مداوم ۳۰ ساعته توسط یک تیم مجرب قضایی و اطلاعاتی به اعدام محکوم شدند.

دادگستری سیستان و بلوچستان، بر انجام تشریفات قانونی و از جمله وکیل تسخیری محکومان تاکید کرده است. مشارکت در چند انفجار دیگر و گروگانگیری مسلحانه و طراحی عملیات تروریستی، در شمار اتهام‌های این سه تن قید شده‌اند.

برخی مقام­های ایران از دخالت بیگانگان در این اقدام یاد کردند. آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در پیامی گفت: «دست برخی قدرت‌های مداخله‌گر و دستگاه‌های جاسوسی آنها به این حادثه خونین آلوده است.»

در حالی که در این پیام از کشور خاصی نام برده نشد، صادق محصولی وزیر کشور اعلام کرد، عوامل ترور نه شیعه و نه سنی، بلکه امریکایی و اسرائیلی هستند.

مسجد امیرالمومنین پس از مسجد جامع زاهدان دومین مسجد بزرگ شیعیان این شهر محسوب می‌شود.

هنوز جزئیات دقیقی از نحوه‌ اجرای این بمب‌گذاری منتشر نشده و استاندار سیستان و بلوچستان نیز دادن هر گونه اطلاعات بیشتر را به بعد موکول کرده است. علی محمد آزاد در عین حال از مردم این استان خواست، همکاری‌های خود را در زمینه معرفی و شناسایی اشرار و تروریست‌ها با عوامل امنیتی و اطلاعاتی ادامه دهند.

در این میان ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در سیستان و بلوچستان، مهدی کروبی و میر حسین موسوی نیز انفجار زاهدان را محکوم کرده‌اند.

سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران نیز در خطبه‌های نماز جمعه امریکا و اسرا‌ئیل را هدایت‌کننده این حادثه دانست و اضافه کرد: «سلفی‌های خبیث مباشر ماجرا هستند.»


نظر شما :