مراجع، خبر صدا و سیما را تکذیب کردند

۱۲ خرداد ۱۳۸۸ | ۲۱:۱۹ کد : ۴۸۱۳ اخبار اصلی
آيات عظام صافی گلپایگانی و موسوى اردبيلى با انتشار نامه و بيانيه خطاب به رئيس سازمان صدا و سيما و خبرگزارى ايرنا هر گونه اعتراض به مهندس موسوى را تکذيب کردند.
مراجع، خبر صدا و سیما را تکذیب کردند

پس از پخش مستند انتخاباتی مهندس میر حسین موسوی از رسانه ملی که در آن قسمت هایی از دیدار ایشان با مراجع تقلید و علما به تصویر کشیده شد، تکذیبیه­هایی به نقل از مراجع روی خروجی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قرار گرفت که هر­گونه حمایت از یک کاندیدای خاص را رد می­کرد.

 اگر چه پخش تصاوير ديدارهاى صميمانه مراجع عظام با يک نامزد دليلى بر حمايت ايشان از شخصى خاص نخواهد بود و بسيارى از اخبار منتشر شده به نقل از علماى قم هم تنها مواضعى کلى و تکذيب حمايت از هر کانديدا است اما  آيات عظام صافی گلپایگانی و موسوى اردبيلى با انتشار نامه و بيانيه خطاب به رئيس سازمان صدا و سيما و خبرگزارى ايرنا هر گونه اعتراض به مهندس موسوى را تکذيب کردند.

 

متن اطلاعیه دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی در این زمینه که در سایت رسمی ایشان به آدرس http://www.saafi.net منتشر شده به این شرح است:

اقدام غیر اخلاقی خبرگزاری دولت و بخش خبری ٢٠:٣٠ در دروغ پردازی و جعل اخبار مرجعیت شیعه

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف ایران

روز یکشنبه ١٠/٣/٨٨خبرگزاری دولت، ایرنا همگام با بخش خبری ٢٠:٣٠ در اقدامی اسف بار و تامل برانگیز اقدام به خبرسازی پیرامون مرجعیت شیعه و مسئله انتخابات نمود.

علیهذا به اطلاع عموم می‌رساند دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی طی دو روز گذشته هیچ گونه بیانیه ای صادر ننموده و با هیچ خبرگزاری‌ای از سوی این دفتر،‌مصاحبه‌ای صورت نپذیرفته است و کلیه مواضع رسمی این مرجع تقلید شیعه از طریق سایت رسمی معظم له قابل دسترسی می‌باشد.

دفتر حضرت آیت الله،‌ضمن ابراز تاسف عمیق از این گونه اقدامات ضد اخلاقی در رسانه‌های تاثیر گذار کشور، اعلام می‌دارد این قبیل بی‌سامانی‌ها و اقدامات سوء که نمونه ای از آن متاسفانه امروز از سوی رسانه ملی و خبرگزاری دولت، صورت پذیرفت باعث ایجاد فضای بی‌اعتمادی و سوء ظن در میان مردم می‌گردد و اقدامات معدود جاهلانی که برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود حتی از خبرسازی و دروغپردازی پیرامون مرجعیت، ابایی ندارند موجب ایجاد التهاب در جامعه است.

١٠/٣/٨٨ - دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی مدظله الشریف

 

متن نامه دفتر آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی به عزت‌الله ضرغامی به این شرح است:

جناب آقای مهندس ضرغامی (دامت توفیقاته)

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

متاسفانه در بخش اخبار ٢٠:٣٠ یک‌شنبه شب مورخ یازدهم خرداد ١٣٨٨ که از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، مطالبی به این دفتر استناد داده شده که فاقد صحت است. خواهشمند است نسبت به تکذیب آن در همان بخش خبری اقدام نمایید.

لازم به ذکر است که مطالبی که به آیت الله العظمی موسوی اردبیلی و یا دفتر معظم‌له نسبت داده می‌شود، چنانچه توسط خود معظم‌له در رسانه‌ها ایراد نشده باشد و یا دفتر ایشان به طریق مکتوب و رسمی آن را اعلام نکرده باشد، فاقد اعتبار است.

دفتر حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی)


نظر شما :