پچپچه‌های انتخاباتی (۲)

۱۳ خرداد ۱۳۸۸ | ۲۲:۰۴ کد : ۴۸۳۴ اخبار اصلی
اطلاعيه‌ای خطاب به ستادها و هواداران کروبى و موسوى، تکذیب هواداری همسر شهید مطهری از احمدی نژاد، دعوت کرباسچی از احمدی نژاد به مناظره، وعده ۱۰۰ میلیاردی محسن رضایی و... بخشی از مطالب امروز پچپچه‌های انتخاباتی است.
پچپچه‌های انتخاباتی (۲)

به تخلفات انتخاباتى با سرعت رسيدگى مى شود 

ایرنا: عليرضا جمشيدى سخنگوى قوه قضاييه گفت: قوه قضاييه آمادگى کامل دارد مطابق با قانون به وظايف خود در قبال تخلفات انتخاباتى با سرعت و دقت، عمل کند.   

وى افزود: رؤساى دادگسترى ها در استان ها و مناطق مختلف کشور آمادگى دارند به هر گونه جرايم انتخاباتى با سرعت رسيدگى کنند.

علما و مراجع تقلب در انتخابات را حرام دانستند

اصلاحات: آیت الله جوادی آملی در پاسخ استفتایی دستکاری در آرا، انداختن بیش از یک رأی به صندوق و رأی دادن به جای دیگران را حرام و خیانت معرفی کرد. بنابراین گزارش آیت الله جوادی آملی در پاسخ به استفتائی، تخلفات انتخاباتی را خیانت و حرام معرفی کرد. متن استفتا بدین شرح است: «محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) سلام علیکم! احتراماً، خواهشمند است نظر مبارک را در مورد مسائل ذیل اعلام فرمایید، آیا می‌توان در انتخابات به بهانه حفظ نظام اسلامی یا برگزیده شدن نامزدی که ما او را اصلح می دانیم کارهای ذیل را انجام داد: 1. در شمارش آراء دست کاری کرده ، آن را کم یا زیاد کنیم؟ 2. به جای دیگران رأی داده، یا بیش از یک رأی به صندوق بیندازیم؟ 3. آراء رقیب را هنگام شمارش، حذف یا باطل کنیم؟ 4. رأی بیسوادها را طبق نظر خودمان بنویسیم؟ 5. با شناسنامه های اموات که هنوز باطل نشده اند رأی دهیم؟ جمعی از استادان حوزه و دانشگاه جواب: بسم الله الرحمن الرحیم 1. امور یاد شده خیانت و حرام است. 2. هرگز هدف وسیله را توجیه نمی کند و مایه وهن نظام جمهوری اسلامی است. جوادی آملی، 10/3/88»

سید جواد میرخلیلی نیز با ارائه استفتای خود از دو تن از مراجع عظام تقلید نوشت: مرجع معظم تقلید، سلام علیکم. می خواستم نظر حضرت عالی را در مورد جا به جایی و دست بردن در آرای مردم، سؤال کنم. آن هم در صورتی که مثلاً احساس شود این کار به مصلحت نظام است و به زعم ما برای حفظ نظام واجب است. در حالی که می دانیم کاندیداهای مختلف با هزینه های فراوان و همچنین طرفداران آنها شب و روز در حال کار و تلاش برای پیروزی کاندیدایشان هستند و مردمی هم که رای می دهند، می‌گویند اگر تک تک آرای ما دستکاری شود از حق خود در قیامت نمی گذریم. نظر فقهی شما به عنوان مرجع تقلید مسلمین چیست؟ با تشکر و آرزوی طول عمر باعزت برای شما

بسم الله الرحمن الرحيم با اهداء سلام و تحيت؛ جواب : هرگونه دست کاری در آراء سلامت انتخابات را زیر سوال می برد و به مصلحت نظام نیست. همیشه موفق باشید دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی: / بخش استفتاءات

بسمه تعالی با عرض تسلیت به مناسب رحلت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها ) ج - به طور کلی هرگونه تعدی و ظلم به مردم حرام است . دفتر آيت الله العظمی صانعی

سالانه 100 میلیارد دلار وارد کشور می‌کنم

مهر: محسن رضایی کاندیدای انتخابات دهم ریاست جمهوری در گفتگویی تلوزیونی وعده داد که سالانه 100 میلیارد دلار سرمایه وارد کشور کرده و فرهنگ معذرت خواهی و پاسخگویی را در دولت نهادینه خواهد کرد.

بيانيه برخی کارکنان وزارت ارشاد در حمايت از موسوى

جمعى از کارشناسان وکارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى در حمايت از مهندس ميرحسين موسوى بيانيه صادر کردند.

گردهمایی حامیان موسوی در استادیوم 100 هزار نفری آزادی

سلام: یکشنبه17 خرداد بزرگترین گردهمایی انتخاباتی میر حسین موسوی در استادیوم 100 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد . این مراسم ساعت 16 در مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد .

نوری همدانی هم تکذیب کرد

مهر: دفتر آیت الله نوری همدانی با صدور اطلاعیه‌ای خبر منتشر شده در صدا و سیما (خبر 20.30) مبنی بر نارضایتی از پخش تصویر مراجع در ‏فیلم تبلیغاتی یکی از کاندیدا های انتخابات را تکذیب کرد.‏

افشای اسامی مفسدان اقتصادی در صورت نیاز

مهر: مجتبی هاشمی ثمره رئیس ستاد مرکزی حمایت های مردمی دکتر احمدی نژاد در مورد افشای اسامی مفسدان اقتصادی کشور از سوی احمدی نژاد گفت: دکتر احمدی نژاد در صورت نیاز این اسامی را افشا خواهد کرد.

مقدمات حضور 60 هزار زائر ایرانی در انتخابات

بعثه مقام معظم رهبری در مکه و مدینه و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده از جمله اماکنی خواهند بود که زائرین برای رأی در ‌آنها حضور پیدا خواهند کرد.

حدود 60 هزار زائر ایرانی در ایام انتخابات برای عمره مفرده عمدتاً در مدینه و مکه و جده به سر می‌برند.

اطلاعيه وزارت ارشاد درباره مطلب سايت کلمه 

وزارت فرهنگ وارشاد اسلامى در اين اطلاعيه ای آورده است: اشاره به چيزى که به دليل فقدان اسم و مشخصات قابل اثبات نيست، جز دروغ پراکنى معنايى ندارد.

اطلاعيه روابط عمومى وزارت ارشاد با اشاره به استفاده سايت کلمه از نام و لوگوى اين وزارتخانه، خاطر نشان کرده است: ظاهرا دست اندرکاران سايت مذکور از قانون بى اطلاعند که نبايد عنوان دستگاه دولتى را براى حمايت از يک نامزد انتخاباتى هزينه کنند.

کرباسچی، احمدی‌نژاد را به مناظره دعوت کرد

اعتماد ملی: غلامحسین کرباسچی در واکنش به حملاتی که احمدی‌نژاد روز گذشته در مشهد به او داشت، وی را به مناظره دعوت کرد.

شهردار اسبق تهران در گفت‌وگویی با شماره چهارشنبه اعتماد ملی گفت: من مایل نیستم به اتهاماتی که آقای احمدی‌نژاد متوجه من کرده جواب بدهم اما حالا که خود ایشان باب بحث را باز کرده لازم است به ایشان چند نکته را یادآور شوم. اولا آن حادثه بین سال‌های 73 تا 75 رخ نداد. دادگاه من در سال 77 انجام شد. آیا آقای احمدی‌نژاد در همه موارد اینگونه آمار و ارقام را اعلام می‌کند؟ دوم اینکه ایشان امروز اتهامی به من می‌زند که من از این اتهام تبرئه شدم. این اتهام محصول یک گروه شبه‌نظامی – مطبوعاتی بود. به‌نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد می‌خواهد پرونده جدیدی برای من باز کند.

مخالفت شورای نگهبان با افزایش تعداد صندوق‌های سیار

جمهوری اسلامی: شورای نگهبان اصرار وزارت کشور برای افزایش تعداد صندوق‌های سیار اخذ رای در انتخابات 22 خرداد را نپذیرفت.

این روزنامه در شماره روز چهارشنبه خود با انتشار این خبر به نقل از محافل مطلع افزوده است: شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور اخطار کرده درصورت افزودن بر صندوق‌های سیار با این ستاد برخورد خواهد کرد زیرا این شورا تصمیم جدی دارد از آرا مردم در انتخابات ریاست جمهوری صیانت کند.

تشدید تخریب انتخاباتی میرحسین توسط گروه های فشار

سرمایه: در پی قوت گرفتن احتمال پیروزی میرحسین موسوی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری دهم، گروه های فشار وابسته به نامزد رقیب نیز فعالیت تخریبی خود را افزایش داده و درصدد ایجاد تنش در فعالیت انتخاباتی حامیان میرحسین هستند.

نامه سرگشاده علی مطهری به کروبی

ایرنا: على مطهرى نماينده مجلس در نامه سرگشاده‌اى خطاب به حجت‌الاسلام کروبى ضمن انتقاد شديد به فيلم تبليغاتى وى نوشت: کرباسچى در زمان تصدى شهردارى تهران حقوق مردم را پايمال مى‌کرد به طورى که آثار آن هنوز باقى است و شايد تا قرنها باقى باشد.

در بخشی از نامه على مطهرى خطاب به حجت‌الاسلام کروبى آمده است:

با اهداى سلام، مستند تبليغاتى جناب عالى را ملاحظه کردم و متأسف شدم. نشانه‌هاى غربزدگى و خودباختگى در مقابل فرهنگ غربى در آن موج مى‌زد. ظاهراً مصمم هستيد که به هر قيمت، ولو انکار احکام مسلم اسلام آراى بخشى از جامعه را به سوى خود جلب کنيد. انکار حکم مسلم تعدد زوجات با اين بيان که با اجراى آن در ايران مخالفم، حاکى از بى‌اطلاعى شما از فلسفه اين حکم است. شما را ارجاع مى‌دهم به کتاب "نظام حقوق زن در اسلام " اثر شهيد آيت‌الله مطهري. تعدد زوجات از حقوق زن و يکى از افتخارات اسلام است.

همسر شهید مطهری حمایت از احمدی نژاد را تکذیب کرد

مهر: همسر شهید مطهری تاکید کرد: انجام هر گونه مصاحبه با منابع خبری را با عنوان "آنها که هیاهو می کنند به جایی نمی رسند "را به شدت تکذیب می کنم.

وی انجام هرگونه مصاحبه که از وی در مورخه 12/03/1388 تحت عنوان "آنها که هیاهو می کنند به جایی نمی رسند" منتشر شده ، را تکذیب کرد.

همسر شهید مطهری همچنین در مورد خبر دیگری که چندی پیش یکی از پایگاه های خبری اقدام به انتشار سخنانی از وی در دیدار با وزیر علوم به نقل از " یکی از اعضای بیت شهید" کرده بود، نیز تصریح کرد: در آن دیدار کسی از افراد خانواده به جز من حضور نداشت.

اطلاعيه ای به ستادها و هواداران کروبى و موسوى

سيدعلى‌اکبر محتشمى‌پور عضو ستاد ميرحسين موسوى و مرتضى الويرى عضو ستاد مهدى کروبى در اطلاعيه‌اى مشترک از هواداران اين دو نامزد خواستند هوشيارى خود را در برابر برخى تنش‌آفرينی هايى که تصنعى خوانده‌اند، حفظ کنند.

در اين اطلاعيه آمده است: همزمان با اوج‌گيرى تبليغات نامزدهاى رياست ‌جمهورى طى چند روز اخير شاهد آن بوده‌ايم که به موازات تشديد فعاليت‌هاى تخريبى عليه برخى کانديداها و اقدامات جهت‌دار و سازماندهى شده‌اى که براى بر هم زدن جلسات و نشست‌هاى انتخاباتى صورت مى‌پذيرد، در حرکتى تامل برانگيز برخى درگيرى‌ها بين افراد منتسب به ستادهاى انتخاباتى آقايان کروبى و موسوى حادث و در اين لوا حملاتى به ستادهاى انتخاباتى آقايان انجام پذيرفته است. اينک با ابراز تاسف از بروز اين قبيل حوادث مطالبى چند در اين خصوص ارائه مى‌شود.

هيچ پيام تبليغاتى از سوى نامزدها در راديو پيام خوانده نشد

ایسنا: با وجود آغاز فرصت ارائه پيام‌هاى تبليغاتى دو دقيقه‌اى در راديو پيام، هيچ تبليغى طى روزهاى يازدهم و دوازدهم خرداد ماه روى آنتن اين شبکه نرفت.

بنا به اعلام ستاد انتخاباتى صداوسيما، هيچ پيامى از سوى چهار نامزد رياست جمهورى تا دوازده خرداد ماه به اين ستاد براى پخش از راديو پيام ارئه نشد و بعد از گذشت دو روز فقط ستاد انتخاباتى محمود احمدى‌نژاد و ميرحسين موسوى، پيام‌هاى تبليغاتى خود را جهت پخش به ستاد ارائه داده‌اند.


نظر شما :