آهنگ تند اظهارات عجیب و غریب حامیان دولت علیه معاهده سعدآباد

۱۳ خرداد ۱۳۸۸ | ۲۲:۰۰ کد : ۴۸۳۸ اخبار اصلی
خانم زهره الهیان نما‌ینده مجلس در جمع زنان حامی احمدی‌نژاد گفت: «گفتن اين نکته جالب است که جک استراو وزير امور خارجه انگليس در همان جلسه‌اى که قرارداد منعقد شد آن‌قدر موقعيت تيم وقت ايران را خوار مى‌ديد که پاى خود را با کفش روى ميز مذاکره گذاشته بود.»
آهنگ تند اظهارات عجیب و غریب حامیان دولت علیه معاهده سعدآباد

در حالی که حدود ده روز قبل با حمله بی‌سابقه محمود احمدی‌نژاد به مذاکرات هسته‌ای ایران و سه کشور اروپایی در دولت خاتمی و «ننگین» خواندن بیانیه سعدآباد پروژه تبلیغاتی جدیدی علیه اصلاح‌طلبان و مذاکرات هسته‌ای ایران در دولت اصلاحات کلید خورد، شواهد موجود از رقابت نفس‌گیر حامیان دولت در دشنام‌گویی به این مذاکرات حکایت می‌کند.

به گزارش شهاب‌نیوز، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست آن بر عهده حسن روحانی مسئول اسبق پرونده هسته‌ای و دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی است، طی ده روز گذشته با صدور دو بیانیه مستند به حملات آقای احمدی‌نژاد علیه مذاکرات سعدآباد پاسخ گفته است. این دو بیانیه در حالی است که حسن روحانی، محمود احمدی‌نژاد را به مناظره فراخوانده و سید محمد خاتمی نیز با ورود به این عرصه حملات رئیس دولت را تقبیح کرده است.

با این حال حملات روز گذشته احمدی‌نژاد به این مذاکرات (که هشتمین حمله وی در ده روز گذشته محسوب می‌شد) و مطالب تند سایت‌های حامی دولت علیه اصلاحات و در حمایت از رئیس دولت نهم نشان می‌دهد که ظاهرا جناح حامی دولت تصمیم گرفته این پروژه تبلیغاتی را تا شب انتخابات ادامه دهد.

در شرایطی که منوچهر متکی روز گذشته از تنظیم بیانیه‌ای در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در حمایت از حملات احمدی‌نژاد خبر داد؛ شواهد موجود حاکی از رقابت نفس‌گیر حامیان دولت برای ثبت رکوردهای بزرگتر در حمله به مذاکرات سعدآباد است! تا آن جا که سخنوران اردوگاه انتخاباتی احمدی‌نژاد هر روز ادعاهای عجیب و غریب‌تری را درباره مذاکرات سعدآباد مطرح می‌کنند و ظاهراً می‌کوشند با زدن روی دست یکدیگر، افتخارات بیشتری را نصیب خود کنند!

چند روز پس از آن که محمود احمدی‌نژاد برای نخستین بار مذاکرات سعدآباد را «ننگین» خواند؛ حسن عباسی تئوریسین جناح تندرو در مصاحبه‌ای با روزنامه وطن امروز به مدیریت مهرداد بذرپاش، ادعا کرد که جک استراو وزیر امور خارجه اسبق بریتانیا در جریان مذاکره‌ با مذاکره‌کنندگان ایرانی در گفت‌وگوهای سعدآباد از آنها قول گرفته بوده که فعالیت‌های هسته‌ای ایران را برای 10 سال به تعلیق در آورند. پس از این ادعا که توسط کارشناسان تکذیب شد، نوبت به یک سایت حامی دولت رسید تا روی دست عباسی بزند و ادعا کند که مذاکرات سعدآباد به مراتب بدتر از توافق‌نامه ترکمانچای! بوده است. این ادعا در حالی صورت گرفت که در مذاکرات سعدآباد اساساً هیچ توافقنامه‌ای امضا نشده بود و تمام ماحصل این مذاکرات، بیانیه‌ای یک صفحه‌ای بود که همان روز برای اطلاع تمام دنیا منتشر شد.

در میانه این بازی نوبت به زهره الهيان نماینده حامی دولت در مجلس شورای اسلامی رسید تا روی دست تمام هم‌قطاران خود بزند و ادعایی را مطرح کند که هم‌دوستان و هم‌منتقدانش را انگشت به دهان بگذارد. ادعای خنده‌داری که می‌توان آن را حداقل تا امروز به عنوان شاهکار حمله به مذاکرات سعدآباد دانست و زهره الهیان را نیز برنده بلامنازع مسابقه حامیان دولت برای حمله به مذاکرات هسته‌ای دولت خاتمی نامید.

 وی در اظهارات حیرت‌آوری با تکرار ادعای قبلی حسن عباسی (نعلیق ده ساله) گفت: «وزير امورخارجه انگليس در همان جلسه‌اى که قرارداد سعدآباد منعقد شد آن‌قدر موقعيت تيم وقت ايران را خوار مى‌ديد که پاى خود را با کفش روى ميز مذاکره گذاشته بود»!

عین اظهارات زهره الهیان که عصر دوشنبه در جمع زنان حامی احمدی‌نژاد مطرح شد، چنین است: «در زمان دولت خاتمى قرارداد سعد‌آباد ايران را متعهد کرد که 10 سال غنى‌سازى اورانيوم را متوقف کند البته گفتن اين نکته هم جالب است که جک استراو وزير امورخارجه انگليس در همان جلسه‌اى که قرارداد منعقد شد آن‌قدر موقعيت تيم وقت ايران را خوار مى‌ديد که پاى خود را با کفش روى ميز مذاکره گذاشته بود. از اين رو جوانان ايران جلوى کاخ سعدآباد دراز کشيدند و گفتند اگر تن به اين قرارداد بدهيد بايد ماشين‌هاى خارجيان از روى ما عبور کنند...».

به نظر می‌رسد که ظرف روزهای آینده باید منتظر شاهکارهای جدید حامیان دولت در حمله به مذاکرات سعدآباد باشیم. چه این که پس از شاهکار زهره الهیان و این ادعا که جک استراو برای تحقیر تیم ایرانی پایش را روی میز گذاشته بود؛ احتمالاً مسابقه هواداران رئیس‌جمهور برای حمله به مذاکرات سعدآباد آهنگ تندتری خواهد گرفت. حتما داستان­های جالب تازه­ای در حال ساخته شدن است تا به زودی برای حمله به اصلاح­طلبان به کار برده شود.


( ۱ )

نظر شما :