پچپچه‌های انتخاباتی (۹)

۱۷ تیر ۱۳۸۸ | ۲۳:۱۸ کد : ۵۱۰۸ اخبار اصلی
اکثر بازداشتى‌هاى ناآرامى‌هاى اخير آزاد شدند، یک نفر دیگر هم اعترافات مهمی کرد، یک عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بازداشت شد...
پچپچه‌های انتخاباتی (۹)

اکثر بازداشتى‌هاى ناآرامى‌هاى اخير آزاد شدند

ایسنا: محمود سالارکیا معاون دادستان تهران گفت: اکثر بازداشتى‌هاى ناآرامى‌هاى اخير آزاد شدند و تنها متهمان به اقدام عليه امنيت ملى و تخريب اموال عمومى در بازداشت به سر مى‌برند.

وى درباره اعدام20 نفر از مجرمان مواد مخدر و قاچاقچيان بين‌لمللى اظهار داشت: تمام افراد اعدامى محکومان مواد مخدر بودند و احکام آنان قطعى و در ديوان تنفيذ شده بود.

مسئول سجل کيفرى، عفو و بخشودگى تهران با بيان اين‌که " درخواست عفو اين محکومان نيز رد شده بود" افزود: در بين اين 20 نفر اعدامى به هيچ وجه افرادى که در ناآرامى‌هاى اخير تهران بازداشت شده بودند، وجود نداشتند.

روزنامه حامی دولت: یک نفر دیگر هم اعترافات مهمی کرد

خبر آنلاین: یک روزنامه حامی دولت که ادعا می کند اخبار بازداشت گاه ها را در اختیار دارد از اعترافات مهم یک زندانی دیگر خبر داد.

این روزنامه که قبلا از نوشتن ندامتنامه توسط یکی از چهره‌های برجسته جریان دوم خرداد خبر داده بود نوشت: یکی از چهره‌های برجسته جریان دوم خرداد که از نزدیکان حزب کارگزاران نیز هست ضمن ابراز ناراحتی از بازی خوردن در جریانات اخیر اعترافات مهمی در این زمینه داشته است.

کسانى که فکر مى‌کنند حق‌شان ضايع شده براى حفظ انقلاب سکوت کنند

ایسنا: آیت الله مقتدایی عضو مجلس خبرگان و نايب رييس جامعه مدرسين به حمايت دشمنان از اغتشاش‌گران اشاره کرد و افزود: دشمنان در کنار اغتشاش‌گران قرار گرفتند و حمايت جدى خود را از آنان اعلام کردند و بايد آنهايى که فکر مى‌کنند حقشان تضييع شده براى حفظ اسلام و انقلاب اسلامى و خون شهدا تسليم قانون باشند و سکوت کنند تا نظام اسلامى با اقتدار و پشتوانه بى‌نظير مردم به راه خود ادامه دهد.

فیض الله عرب سرخی بازداشت شد

نوروز: مأموران امنیتی به منزل عرب سرخی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یورش برده اند و او را بدون ارائه حکم، بازداشت کرده اند.

پیش از این بهزاد نبوی، مصطفی تاج زاده، محمد جواد امام و عده دیگری از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب بازداشت شده بودند.

پرونده پانصد بازداشتی حوادث اخير ایران هفته آینده به دادگاه می رود

پارلمان نیوز: محمدرضا تابش نماينده اردکان، پس از ديدار با دادستان کل کشور به نقل از این مقام قضایی ایران اعلام کرد: پرونده ۵۰۰ بازداشت‌شده حوادث اخير تا هفته آينده به مراجع قضايی ارجاع می‌شود.

به گزارش «پارلمان نيوز»، وب سايت وابسته به فراکسيون اقليت در مجلس، محمدرضا تابش دبيرکل فراکسيون خط امام، پس از سومين نشست هيئت قوه قضائيه برای رسيدگی به وضعیت بازداشت شدگان اخير با قربانعلی دری نجف آبادی، دادستان کل کشور ديدار کرده است.

تابش به نقل از دادستان کل کشور گفت: «در جريان حوادث پس از انتخابات حدود دو هزار و پانصد متهم دستگير شدند که حدود دو هزار نفر تاکنون آزاد شده‌اند و کار رسيدگی به اتهامات افراد باقی مانده، بنا بر قولی که دادستان تهران داده، طی روزهای آينده انجام و پرونده با طی مراحل قانونی به محاکم قضايی ارجاع داده خواهد شد تا طبق موازين حقوقی از طريق قضات دادگستری مورد رسيدگی قرار گيرد.»


نظر شما :