چاوز خواستار اشد مجازات برای جنایتکاران اسرائیلی شد

۰۱ مرداد ۱۳۸۸ | ۰۷:۳۸ کد : ۵۲۲۱ اخبار اصلی
هوگو چاوز رئیس‌جمهوری ونزوئلا اشد مجازات را براى جنايتکاران جنگى اسرائیل خواستار شد.
چاوز خواستار اشد مجازات برای جنایتکاران اسرائیلی شد

هوگو چاوز رئیس‌جمهوری ونزوئلا اشد مجازات را براى جنايتکاران جنگى اسرائیل خواستار شد.

وی در اظهاراتى در مراسم فارغ‌التحصيلى دانشجويان دانشگاهى در کاراکاس بر ضرورت تحويل دادن جنايتکاران جنگى اسرائیل به دادگاه بين‌المللى برای محاکمه آنها تاکيد کرد و اشد مجازات را براى آنها خواستار شد.

چاوز با انتقاد از اظهارات مسئول امور امريکاى لاتين وزارت امور خارجه اسرائیل مبنى بر وجود نيروهاى حزب‌الله لبنان در ونزوئلا اين اظهارات را احمقانه توصيف کرد.

چاوز همچنین گفت: «کشورهاى صلح‌دوست در جهان مثل ونزوئلا جنايات ضد بشرى‌ و تروريستى اسرائيل را که موجب ريختن خون هزاران فلسطينى شده مرتکب نمى‌شوند.»

رئيس جمهوری ونزوئلا خاطرنشان کرد، تروريست‌هايى که در پادگان‌هاى نظامى اسرائيل آموزش داده مى‌شوند همان کسانى هستند که جان هزاران غير نظامى را با خطر روبه‌رو مى‌کنند.

به نوشته روزنامه القدس العربى - چاپ لندن - وى همچنين با اشاره به روى کار آمدن دولت جديد در امريکا اظهار کرد، مردم بسيارى به اين موضوع دل بسته بودند که با روى کار آمدن رئيس جمهوری جديد در امريکا در اواخر سال گذشته تهديد امپراطورى ایالات متحده پايان يافته است اما بايد گفت نه اين امپراطورى پايان نيافته است.

این در حالی است که هوگو چاوز در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در نشست کشورهای قاره امریکا در کشور ترینیداد توباگو کتابی به وی هدیه داد و ضمن خوش و بش با وی خواستار گسترش روابط کاراکاس با واشنگتن شده بود. این خوش‌بینی به اندازه‌ای بود که حرف از ارتقای روابط دیپلماتیک دو کشور تا سطح سفیر به میان آمد.

از سوی دیگر آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل که این روزها به دلیل دیدگاه‌های تند و افراطیش مورد انتقاد شدید اروپایی‌ها قرار گرفته و حتی باعث تیرگی روابط اسرائیل با غرب به ویژه امریکا، فرانسه و آلمان شده است، به سه کشور امریکای جنوبی سفر کرده تا شاید بتواند روابط حسنه آن منطقه با ایران را دچار تغییر و تحول کند.

ونزوئلا، بولیوی و اکوادور کشورهایی هستند که در زمان حمله اسرائیل به غزه روابط خود با این رژیم را قطع کردند.


نظر شما :