احتمال قتل پسر بن لادن

۰۴ مرداد ۱۳۸۸ | ۲۳:۰۱ کد : ۵۲۳۷ اخبار اصلی
منابع جاسوسی امریکا در مورد زندگی سعدبن لادن مدعی هستند که او کمی پس از حمله‌ امریکا به افغانستان به ایران فرار کرد و در آنجا چندین سال در حبس خانگی به‌سر برد.
احتمال قتل پسر بن لادن

به گزارش منابع خبری سعد بن لادن فرزند اسامه بن لادن رهبر القاعده، بر اثر حمله‌ نظامی هواپیماهای بی‌سرنشین ایالات متحده امریکا به پاکستان کشته شده است. هنوز صحت این خبر کاملا تایید نشده و مقامات پاکستانی نیز به آن به تردید می نگرند.

منابع خبری منبع این خبر را دولت امریکا و سازمان‌های ضدجاسوسی این کشور اعلام کرده­اند. برمبنای این اخبار مسئولان دولتی در امریکا بر این نظرند که به احتمال قوی سعد بن‌لادن یکی از فرزندان اسامه بن‌لادن در سال جاری میلادی در جریان یکی از حملات هوایی امریکا به مناطق ناآرام مرزی در پاکستان که زیر نفوذ طالبان است، کشته شده است.

سخنگوی سازمان ضدترور امریکا در این مورد به خبرگزاری فرانسه گفت: «علائم بسیاری در دست هستند که نشان می‌دهند سعد بن لادن کشته شده است. شبکه­های خبری سی ان ان و فوکس هم این خبر را پخش کرده‌اند.»

سی­ان­ان در گزارشی در این باره از قول یکی از ماموران پلیس فدرال امریکا گفت: «مدرک مستدلی مبنی بر مرگ فرزند اسامه بن‌لادن مثل کشف جسد یا آزمایش ژنتیکی دی ان ای در دست نیست، اما منابع جاسوسی بسیاری گزارش مرگ سعد بن لادن را تایید کرده‌اند. صحت این خبر بین ۸۰ تا ۸۵ درصد است.»

گفته می‌شود که سعد بن لادن از مسئولان پرنفوذ القاعده نبوده و به همین دلیل نیروهای امریکایی در صدد قتل او نبودند. سخنگوی سازمان ضدترور امریکا در این زمینه می‌گوید: «سعد بن‌لادن فردی کم‌اهمیت با نامی بزرگ بود.»

منابع جاسوسی امریکا در مورد زندگی سعدبن لادن مدعی هستند که او کمی پس از حمله‌ امریکا به افغانستان به ایران فرار کرد و در آنجا چندین سال در حبس خانگی به‌سر برد.

مایک مک کانل مدیر سابق سازمان ملی جاسوسی امریکا در این باره مدعی است، سعد سال گذشته از ایران خارج و به احتمال زیاد در پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان مخفی شد.

با این حال پاکستانی ها به دیده تردید به این خبر می نگرند. نیروهای امنیتی پاکستان چندان به خبر کشته شدن سعد بن‌لادن اهمیتی نمی‌دهند و در مورد واقعی بودن آن نیز تردید دارند. یکی از ماموران امنیتی پاکستان گفت: «ما مدرک قانع‌کننده‌ای مبنی بر مرگ او نداریم. در گذشته هم ادعاهایی این چنین پس از چندی نادرست بودنشان ثابت شده است.»  


نظر شما :