پچپچه‌ها/ تقاطع مسائل امنیتی با خیابان ولیعصر/ بنزین لازم تامین شده است

۲۸ مرداد ۱۳۸۸ | ۱۴:۰۷ کد : ۵۴۲۹ اخبار اصلی
ایران خریدار ابداعات جدید فیلترینگ، دادستانی رای خود را پس گرفت، حسنی مبارک از تبریک تا همنوایی با آشوبگران، تقاطع مسائل امنیتی با خیابان ولیعصر، یکی از موتورهای توپولوف 154 منهدم شده بود، هيچ کشورى نمى‌تواند بنزين ايران را تحريم کند ولی بنزین لازم تامین شده است، شلوارهای موهن چینی در بازار ایران.
پچپچه‌ها/ تقاطع مسائل امنیتی با خیابان ولیعصر/ بنزین لازم تامین شده است

ایران خریدار ابداعات جدید فیلترینگ

بعد از آنکه یکی از مقام های ادارات فناوری های اطلاعاتی امریکا از تولید نرم افزار فیلترشکن با هدف ارسال اخبار برای مردم خارج از امریکا و مقابله با انسداد رسانه ای در برخی کشورها خبر داد، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که هیچ نگرانی بابت این اقدام ندارد چرا که ایران تمهیداتی برای مقابله با فناوری های جدید به کار خواهد بست.

البته این مقام دولتی نگفت که از چه روش و ابداعی برای مقابله با جدیدترین دستاوردهای ضد فیلترینگ استفاده خواهد شد یا فناوری مربوط به آن را از کدام کشور وارد خواهد کرد.

رئیس اداره فناوری های اطلاعاتی شورای پخش رادیو تلویزیونی امریکا بعد از مشاهده وضعیت اخیر ایران و بالا رفتن نیاز ایرانیان به جریان آزاد اطلاعات، اعلام کرد که به زودی سیستم گذر از فیلترهای اینترنتی برخی کشورها از جمله ایران را آزمایش می کند. این سیستم علاوه بر ایران در مورد چین، ویتنام، میانمار، تاجیکستان و ازبکستان نیز به کار گرفته می شود.

در همین باره مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران به خبرگزاری مهر گفت: تکنولوژی هایی که در زمینه مخابرات و شاخه های مربوط به آن وجود دارند روز به روز در حال توسعه و پیشرفت هستند که برخی از این تکنولوژی ها به دلیل به خطر انداختن امنیت تولید می شوند که معمولا تکنولوژی های ضد آن هم تعریف و تولید می شوند.

وی با اشاره به فیلترشکن هایی که توانایی عبور از فیلتر را دارند، افزود: مدیریت امنیت شبکه کلیه کشورها برای مقابله با این نرم افزارها و افزایش امنیت، اقدام به تولید نرم افزارهای ضد نرم افزار فیلترشکن کرده اند.

 

با این وصف به نظر می رسد ایران از طریق کشورهایی چون روسیه و چین بتواند به فناوری های جدید مسدودسازنده اینترنت دسترسی پیدا کند.

دادستانی رای خود را پس گرفت

اول قرار نبود روزنامه اعتماد ملی توقیف شود و قرار بود مطابق روالی که در دو ماه گذشته عمل می شد، روزنامه ها پیش از انتشار توسط ناظران ارشاد و دادستانی مطالعه و بررسی شوند و انتشارشان منوط به نظر ناظران باشد.

خبرگزاری مهر نیز بعد از عدم انتشار روزنامه اعتماد ملی - به صاحب امتیازی مهدی کروبی - در 26 مردادماه، به نقل از سعید مرتضوی نوشت که این روزنامه توقیف نشده و مشکل آن مربوط به چاپخانه بوده است. این اظهارات عجیب خیلی زود تکذیب و به جای آن درج شد که روزنامه اعتماد ملی توقیف موقت شده است. معلوم نشد خبرگزاری مهر در مورد انتشار خبر قبلی از کدام منبع ناآگاه نقل قول آورده بود.

دادستانی تهران با اعلام این مطلب و رد هر گونه اخبار و اطلاعات درباره عدم توقیف این روزنامه، خبر منتشر شده در خبرگزاری مهر را به نقل از دادستان تهران مبنی بر مشکلات چاپی تکذیب و اعلام کرد: بنا بر نامه ای که از سوی دادستانی تهران خطاب به معاونت مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی نوشته شده ، روزنامه اعتماد ملی به مدیر مسئولی جواد حق شناس و بر اساس شکایت متعدد خصوصی و عمومی تحت تعقیب بوده و علی رغم کثرت شکایات و موارد اتهامی و تذکرات دادسرا و احضارهای مکرر کماکان به انتشار مطالب خلاف قانون و مجرمانه اصرار ورزیده است.

حسنی مبارک از تبریک تا همنوایی با آشوبگران

این آقای حسنی مبارک که گفته می شد به محمود احمدی نژاد پیام تبریک فرستاده، به تازگی اظهاراتی بر زبان آورده است که نشان می دهد با آشوبگران و دشمنان نظام همصداست و همان حرف هایی را می زند که برخی آشوبگران در داخل و معاندان در خارج از کشور بر زبان می آورند.

در گزارشی که ایسنا منتشر کرده، این گونه آمده است که مبارک ضمن انتقاد از روند دستگیری خارجی ها در ایران گفته است: من به ايرانى‌ها مى‌گويم اگر شما نسبت به دخالت خارجى‌ها در ايران ترديد داريد، در مسائل داخلى کشورهاى عربى و لبنان و حماس و ديگران دخالت نکنيد.

رییس جمهور مصر این عبارات را در یک گفت‌وگوى تلويزيونى بر زبان آورده و در ادامه، ايران را به ايجاد مشکل در تلاش‌هاى مربوط به حل اختلافات ميان فلسطينى‌ها متهم کرده است.

وی که لابد سعی داشته موضع جانبدارانه اش را درباره اغتشاشگران و براندازان نرم ایرانی پنهان کند، مدعى شده است که نظام ایران در تلاش براى تحت کنترل قرار دادن بخش‌هايى از مناطق عربى است. به گفته او، ايران به دنبال کنترل برخى مناطق (در جهان عرب) است اما هرگز در اين امر موفق نخواهد شد.

تقاطع مسائل امنیتی با خیابان ولیعصر

این روزها در ایران هر مسئله ای از گرانی و تورم گرفته تا آب گرفتگی معابر و خرابی چراغ های قرمز سر چهارراه ها با تفسیر سیاسی شهروندان همراه شده است.

بعد از اتفاقات اخیر در کشور و به خصوص رویدادهای خیابانی شهر تهران، به یکباره بحث یکطرفه شدن بخش هایی از خیابان ولیعصر - طولانی ترین خیابان کشور و به قولی خاورمیانه - از سوی شهرداری تهران مطرح شد و به همان سرعت نزد افواه عموم به یک حرکت سیاسی و امنیتی تعبیر شد.

این تغییر ترافیکی در تهران بعد از آن صورت می گیرد که خیابان ولیعصر طی دو ماه گذشته به یکی از کانون های اصلی اعتراضات خیابانی تهرانی ها تبدیل شده است. شهروندان ساکن این محدوده و آنها که در روز نخست پیاده شدن طرح یکطرفه شدن ولیعصر با ترافیک سنگین و بی برنامگی شهرداری و اداره راهنمایی و رانندگی روبرو شده بودند، این طرح را ترفندی امنیتی و با هدف ایجاد سهولت برای نیروهای انتظامی و کنترل اغتشاش های احتمالی در آن محدوده تلقی کردند.

حتی گفته می شود که موضوع یکطرفه شدن خیابان ولیعصر قبل از ورود به جلسات تخصصی شهری، در شورای امنیت ملی تصویب شده است. مطابق این تفاسیر، از آنجا که خیابان های بهشتی، مطهری، یوسف آباد، میدان ونک، توانیر و... نقاطی بحران خیز و پرحادثه بوده و دسترسی نیروهای انتظامی به این مناطق به دلیل حجم ترافیک مشکل بوده است، چنین طرحی پیشنهاد و سپس توجیهی ترافیکی برای آن درنظر گرفته شده است.

یکی از موتورهای توپولوف 154 منهدم شده بود

محمدرضا ايلخانى سرپرست سازمان هواپيمايى کشور در گفتگویی سوال برانگیز با خبرگزاری فارس، توضیحاتی جالب و متفاوت درباره سقوط توپولوف 154 - که در حوالی قزوین سقوط کرد - ارائه کرده است.

وی با اشاره به نتايج بررسى علل سقوط توپولوف روسی گفت: آنچه تاکنون از بررسى جعبه سياه و قطعات هواپيماى توپولوف به دست آمده، بيانگر اين است که هيچ گونه نقص فنى در اين هواپيما وجود نداشته است، بدين معنى که چک‌هاى ايمنى آن به طرز صحيحى انجام شده و سقوط آن به دليل نقص فنى نبوده است.

 

سرپرست سازمان هواپيمايى به یکی از فرضیه های تخیلی مبنی بر انهدام یا انفجار هواپیما قبل از سقوط، جنبه ای واقعی داد و افزود: احتمالأ در حين پرواز، براى توپولوف اتفاقى رخ داده که خارج از دستورالعمل هواپيما بوده است.

ايلخانى با بيان اينکه وزير راه و ترابرى در برنامه ای تلويزيونى، به بروز مشکل در موتور شماره يک هواپيماى توپولوف اشاره کرده است، گفت: موتور شماره يک هواپيما منهدم شده است و سازمان در حال بررسى علت انهدام اين موتور است.

او البته در ادامه گفت که انهدام با انفجار فرق می کند. باید تا زمان نتایج این بررسی صبر کرد و متوجه تفاوت این دو مقوله با یکدیگر شد.

هيچ کشوری نمى‌تواند بنزين ايران را تحريم کند ولی بنزین لازم تامین شده است

صحبت بر سر حافظه بلندمدت که هیچ، حتی صحبت از حافظه کوتاه مدت نیز در اینجا بی معنی است. امیدواریم مسئولان دولتی و به خصوص نفتی ما در زمان تصمیم گیری و امضای قراردادها و انجام امور مهم مملکتی، به هر شکلی که میسر است حافظه خود را تقویت یا دست کم تکلم خود را کنترل کنند.

روز دوشنبه نقل قولی از غلامحسين نوذرى وزیر نفت روی خبرگزاری های دولتی قرار گرفت مبنی بر اینکه: "ايران يکى از عظيم‌ترين منابع نفتى دنيا را در اختيار دارد به همين دليل هيچ کشورى نمى‌تواند بنزين ايران را تحريم کند."

تا اینجا همه چیز روشن و امیدوارکننده بود. اما نوذری پس از این جمله، تنها یک عبارت دیگر را بر زبان آورد که در کمال تعجب در نقطه مقابل جمله قبلی قرار داشت؛ اینکه: "تمام تدابير لازم جهت تأمين بنزين لحاظ شده است و هيچ گونه نگرانى در رابطه با تامين بنزين کشور وجود ندارد."

درواقع وزیر نفت ادعای مجلس سناى آمريکا را مبنی بر تحريم شرکت‌هاى تأمين کننده بنزين ايران، بی اساس و واهی خواند ولی در عین حال از بکاربستن تدابیر لازم برای رویارویی با تحریم ها خبر داد.

شلوارهای موهن چینی در بازار ایران

به تازگی گزارشی در برخی سایت ها درباره ورود شلوارهای جین چینی به بازار پوشاک ایران منتشر شده است. این شلوارها به دلیل قیمت و ظاهر مناسب، خواهان بسیاری پیدا کرده است اما یک ویژگی منحصر به فرد هم دارد و آن اینکه روی جیب پشت آن لفظ الله و بسم الله الرحمن الرحیم درج شده است!

اين شلوارهاى جين زنانه در فروشگاه هاى افسريه، حوالى خيابان هاى اول و دوم به قيمت 21 هزار تومان به فروش مى رسد. اکثر خريداران هم به نوشتار پشت جيب شلوار توجه نمى کنند و صرفا به خاطر قيمت و دوخت شلوار آن را خريدارى مى کنند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که عموم مردم مسلمان ایران برای نام الله و محل درج آن روی کتب و دفاتر و ... حرمتی ویژه قائل اند ولی حالا درست در محل نشيمن‌گاه این شلوارها اين کلمه گلدوزى شده و صورتی توهین آمیز به خود گرفته است.

گزارش ها حاکی از آن است که تعداد این نوع از شلوارهای وارد شده به بازار مشخص نیست ولی آنچه روشن است اینکه در مارک داخلى شلوارها، عبارت "Made In P.R.C" مخفف عبارت "People Republic of China" به معنى جمهوری خلق چین درج شده است.

بعد از ماجرای ورود میوه های اسراییلی و امریکایی به ایران، شلوارهای چینی هم یک موضوع چالشی برای مسئولان خواهد بود؛ با این تفاوت که این بار بحث حساسیت های مذهبی جامعه به میان آمده و تکذیب یا لاپوشانی آن معانی سیاسی در خود خواهد داشت.


نظر شما :