مشایی، موزه خاتمی را تحویل میراث فرهنگی داد

۲۲ فروردین ۱۳۸۹ | ۲۲:۳۱ کد : ۷۳۳۴ سرخط اخبار
مشایی، موزه خاتمی را تحویل میراث فرهنگی داد

پارلمان نیوز- موزه یادمان رئیس‌جمهور خاتمی، توسط مشایی به صورت یکجانبه تحویل میراث فرهنگی شد.

مجموعه هدایای دو دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی (قریب به دو هزار هدیه) که در مجموعه سعدآباد و در ساختمان یادمان ریاست جمهوری – که اداره آن تحت نظارت سازمان اسناد و کتابخانه ملی می‌باشد، به صورت یکجانبه توسط مشایی صورت برداری شده و در حال تحویل به سازمان میراث فرهنگی است.

اسفندیار رحیم مشایی با تغییر مصوبه دولت، این ساختمان را در اختیار میراث فرهنگی قرار داد و بدون اطلاع و حضور مسئولان کتابخانه ملی و به صورت یکجانبه توسط رئیس دفتر احمدی‌نژاد صورت برداری و تحویل سازمان میراث فرهنگی شده است.

این اقدام مشایی در حالی رخ داده که طبق مصوبه آبان ماه 84 هیات دولت ، صرفا حق بهره برداری از این ساختمان به سازمان میراث فرهنگی واگذار شده و نحوه مدیریت این یادمان و نظارت بر محتوای این موزه طبق قانون بر عهده سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

دی ماه 1385 علی اکبر اشعری، مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان کتابخانه و سازمان اسناد ملی ایران به خبرگزاری میراث خبر گفته بود : «سازمان اسناد و کتابخانه ملی براساس ساختار سازمانی مصوب خود، مسئولیت اداره یادمان ریاست جمهوری را دارد و در صورتیکه سازمان میراث فرهنگی مشکل واگذاری ساختمان را دارد، اصراری بر ماندن یادمان ریاست جمهوری در سعدآباد نیست. طبق قانون مصوب هیات دولت و تشکیلات سازمانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران که به امضای ریاست جمهور به عنوان رئیس هیات امنای این سازمان رسیده است؛ اداره یادمان‌های ریاست جمهوری بر عهده سازمان اسناد و کتابخانه ملی است

 

رهبرمعظم انقلاب: دولت آمريکا، ‌دولتى شرير و غيرقابل اعتماد است

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانى دفتر مقام معظم رهبرى، حضرت آيت الله خامنه اى ،امروز در ديدار رئيس ستاد کل نيروهاى مسلح، فرماندهان کل ارتش و سپاه، و جمعى از فرماندهان عاليرتبه نظامى و انتظامى، با اشاره به جايگاه نيروهاى مسلح به عنوان حصن و حصار يک ملت و کشور و لزوم استحکام و هوشيارى دائمى اين حصار، تأکيد کردند: استحکام واقعى يک نظام و ملت، توکل به خداوند متعال، هوشمندى، داشتن اعتماد به نفس، باور به توانايى ايستادگى، و تقويت قدرت ايستادگى است.
ايشان با اشاره به شرايط کنونى دنيا و حاکميت زور، ظلم، جهل، و شهوت خاطرنشان کردند: در چنين دنيايى، استحکام و قدرت نيروهاى مسلح و حفظ هوشمندى، و اقدام مدبرانه و شجاعانه، اهميت دو چندان دارد.
رهبر انقلاب اسلامى با اشاره به عملکرد ظالمانه و تجاوزکارانه برخى قدرتها و سران آنها تحت لواى شعارهاى فريبنده افزودند: امروز کسانى که جنگ طلب واقعى هستند، نام صلح را بر زبان مى آورند و همين افراد که هيچ حق و اعتبارى براى انسانها قائل نيستند، شعار حقوق بشر سر مى دهند.
حضرت آيت الله خامنه اى تأکيد کردند: برخى دولتها و سران آنها ازتجاوز، و پليدترين شيوه ها از جمله ايجاد سازمانهاى تروريستى و حمايت از تروريستها براى پيشبرد سياستهاى خود استفاده مى کنند ولى در مقابل افکار عمومى دنيا، چهره‌اى آرام و انسان دوستانه به خود مى‌گيرند و از الفاظ به ظاهر متين استفاده مى‌کنند.
ايشان با تأکيد بر اينکه در چنين دنياى مبتنى بر فريب، دروغ، ظلم و زور نقابدار، برخى قدرتها به دليل غرور و اعتماد به پايه هاى پوشالى قدرت، اختيار خود را از دست مى دهند افزودند: نمونه اين موضوع، سخنان اخير رئيس جمهور امريکا است که ملت ايران را تلويحاً تهديد به استفاده از سلاح اتمى کرد.
رهبر انقلاب اسلامى تأکيد کردند: اين سخن بسيار عجيب است و دنيا نبايد از آن بگذرد زيرا در قرن بيست و يکم که قرن ادعاهاى حمايت از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم است، رئيس يک کشور تهديد به حمله اتمى مى کند.
حضرت آيت الله خامنه اى اينگونه سخنان را به ضرر آمريکا دانستند و خاطر نشان کردند: معناى اينگونه سخنان اين است که دولت آمريکا، دولتى شرير و غير قابل اعتماد است.
ايشان افزودند: امريکاييها در سالهاى اخير تلاش زيادى کردند تا بگويند جمهورى اسلامى ايران در موضوع هسته اى غيرقابل اعتماد است در حاليکه اکنون مشخص است، غيرقابل اعتماد، آن دولتهايى هستند که بمب اتمى دارند و با بى حيايى ديگران را تهديد به بمب اتم مى کنند بنابراين سخنان رئيس جمهور امريکا، رسوا کننده است.
رهبر انقلاب اسلامى با تأکيد بر اينکه در چنين دنيايى بايد بسيار هوشيار بود، خاطرنشان کردند: در اين شرايط، مهمتر از آمادگى هاى نظامى و رزمى، آمادگى هاى روحى و معنوى و قدرت عزم و توان ايستادگى يک ملت در برابر تندبادها است.
حضرت آيت الله خامنه اى تأکيد کردند: استحکام يک نظام، به ايمان، قدرت و توانايى اي


نظر شما :