ایران زیر دریایی می سازد، غرب می ترسد

۰۴ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۱:۱۸ کد : ۸۱۲۲ اخبار اصلی
حال که ایران به تکنولوژی تولید زیر دریایی رسیده است، ایالات متحده امریکا نگران آن است ...
ایران زیر دریایی می سازد، غرب می ترسد
 دیپلماسی ایرانی: "ایران به تجهیز نظامی خود ادامه می‌دهد. نیروی دریایی ایران، صاحب زیردریایی‌های تازه‌ای می‌شود که در داخل این کشور ساخته شده‌اند. این زیردریایی‌ها، می‌توانند به موشک‌های زیردریایی مجهز شوند. احمد وحیدی، وزیر دفاع  جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که زیردریایی‌های جدید در ماه اوت تحویل داده خواهند شد."

این اظهاراتی است که روزنامه فایننشال تایمز نوشته تا بدین ترتیب بخشی از نگرانی‌های غرب از گسترش توان نظامی ایران را بازتاب دهد.

به گزارش فایننشال تایمز، ایران از سال ۲۰۰۸ میلادی برای ساختن زیردریایی‌های بزرگ تلاش می‌کرده است. ایران 8 سال پیش برای نخستین بار ساختن زیردریایی‌های کوچک را آغاز کرد. این کشور برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ صاحب زیر دریایی شد و تنها کشور خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود که از این ابزار پیشرفته نظامی برخوردار است.

حال که ایران به تکنولوژی تولید زیر دریایی رسیده است، ایالات متحده امریکا نگران آن است که دسترسی جمهوری اسلامی ایران به این تکنولوژی توازن قوا را در منطقه به هم بزند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که می‌خواهد در تامین امنیت خلیج فارس سهیم باشد. غرب با نگرانی تجهیز نظامی بیشتر ایران را دنبال می‌کند. به خصوص که دائما ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای متهم می‌کند. ادعایی که ایران همیشه رد کرده است.



نظر شما :