سفر مخفيانه رئيس موساد به عربستان سعودى

۰۴ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۱:۱۲ کد : ۸۱۷۶ اخبار اصلی
اکنون نيز گفته مى‌شود که رئيس موساد سفرى مخفيانه و آرام به رياض داشته است. بى‌شک مواجهه با ايران و برنامه هسته‌اى اين کشور در راس محورهاى مطرح در اين سفر مخفيانه بوده است.
سفر مخفيانه رئيس موساد به عربستان سعودى

دیپلماسی ایرانی: مير داگان رئيس سازمان امنيت اسرائيل معروف به موساد همچنان در حال رفت و آمدهاى پنهانى به کشورهاى منطقه و نقل محفل کردن برنامه هسته‌اى ايران است. روزنامه اسرائيلى هاآرتص در تازه‌ترين افشاسازى خود ادعا مى‌کند که مير داگان اخيرا در سفرى به عربستان سعودى با مقام‌هاى عالى‌رتبه اطلاعاتى اين کشور ديدار کرده است.

 اين خبر در حالى منتشر مى‌شود که عربستان سعودى تمام تلاش خود را براى مخفى نگاه داشتن رابطه با تل‌آويو به کار مى‌گيرد. يک ماه پيش بود که رسانه‌هاى غربى از همکارى نظامى رياض با تل‌آويو براى حمله به ايران خبر داده و ادعا کردند که رياض بخشى از حريم هوايى خود را در اختيار جنگنده‌هاى اسرائيلى قرار مى‌دهد تا از اين طريق ايران را هدف قرار دهند.

 پس از آنکه خاندان سعود اين ادعا را تکذيب کردند باز هم در رسانه‌هاى فرانسوى اين خبر درج شد که ملک عبدالله در ديدار با باراک اوباما خجالت را به حاشيه رانده و ادعا کرده است که ايران و اسرائيل دو کشورى هستند که نبايد وجود خارجى داشته باشند. البته اين سخنان نيز توسط دفتر عبدالله تکذيب شد.

 اکنون نيز گفته مى‌شود که رئيس موساد سفرى مخفيانه و  آرام به رياض داشته است. بى‌شک مواجهه با ايران و برنامه هسته‌اى اين کشور در راس محورهاى مطرح در اين سفر مخفيانه بوده است. اخبار رسيده از حد همکارى عربستان سعودى با ايران به اندازه‌اى است که نمى‌توان از کنار آن به سادگى گذشت. امريکايى‌ها نيز تا‌کنون چندين بار اعلام کرده‌اند که براى رويارويى با قدرت ايران در منطقه عربستان را به عنوان اهرمى مقابل تهران علم خواهند کرد.

 برخى منابع نزديک به موساد حتى ادعا مى‌کنند که رياض پايگاهى را براى استقرار جنگنده‌هاى اسرائيلى در اختيار اين رژيم قرار داده است. ايالات متحده در چند ماه گذشته ماشين تبليغاتى خود را به گونه‌اى راه انداخته است که کشورهاى حاشيه خليج فارس مانند امارات متحده عربى و ديگر کشورهاى عربى نيز از ايران و برنامه هسته‌اى اين کشور واهمه دارند. امارات که بيشترين حد معاملات تجارى را با تهران دارد، اخيرا اقدام به قطع بسيارى از همکارى بخصوص با بخش کشتيرانى ايران کرده است.


نظر شما :