امضای قرارداد موشکی بین اسرائیل و ایالات متحده

۰۴ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۱:۲۹ کد : ۸۱۸۱ اخبار اصلی
وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد این کشور و ایالات متحده امریکا قراردادی را برای ارتقای سیستم ضد موشکی پیکان 2 امضا کرده‌اند. این سیستم قابلیت انهدام موشک‌ها را در ارتفاع بالا داراست.
امضای قرارداد موشکی بین اسرائیل و ایالات متحده

دیپلماسی ایرانی: وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد این کشور و ایالات متحده امریکا قراردادی را برای ارتقای سیستم ضد موشکی پیکان 2 امضا کرده‌اند. این سیستم قابلیت انهدام موشک‌ها را در ارتفاع بالا داراست.

سیستم موشکی پیکان 3 که ارتقایافته سیستم پیکان 2 خواهد بود، این قدرت را به اسرائیل خواهد داد تا با تهدید موشک‌های بالستیک دوربرد مقابله کند و همین طور می‌تواند موشک‌های با قدرت تخریب بالا را در فضای بالاتر از جو منهدم کند.

اسرائیل این سیستم را یک سیستم دفاعی در برابر ایران توصیف کرده است و می‌گوید که سیستم ارتقا یافته آن سیستم پیکان به طور مشترک توسط صنایع دولتی هوافضای اسرائیل و شرکت امریکایی بوئینگ تولید شده است و نزدیک 1 میلیارد دلار از زمان شروع آن به طور مستقیم از بودجه امریکا را به خود جذب کرده است.

نیروی هوایی اسرائیل سال گذشته گفته بود که تکمیل این طرح بیش از 4 سال زمان خواهد برد.

ایالان متحده، قدرت‌های غربی و اسرائیل نسبت به برنامه هسته‌ای ایران تردید دارند و معتقدند ایران به سمت تولید بمب هسته‌ای حرکت می‌کند؛ موضوعی که تهران آن را به کلی انکار می‌کند.

این در حالی است که اسرائیل تنها کشوری در خاورمیانه است که زرادخانه هسته‌ای دارد. اسرائیلی‌ها می‌گویند ممکن است برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای که تهدیدی برای این کشور است به زور متوسل شوند.

از طرفی مقامات رسمی ایران هم اعلام کرده‌اند در صورت هرگونه حمله به تاسیسات هسته‌ای این کشور با پرتاب موشک‌های میان برد به اسرائیل پاسخ آنها را خواهند داد.

سید حسن نصرالله هم چندی پیش گفته بود که هرگونه کنشی علیه ایران با واکنش حزب الله علیه اسرائیل خواهد بود.


نظر شما :