اعراب ایران هسته‌ای را دوست دارند

۲۰ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۵:۴۶ کد : ۸۲۸۸ اخبار اصلی
تازه‌ترین نظرسنجی‌های رسیده از واشنگتن حاکی از این است که بر خلاف ادعای ...
اعراب ایران هسته‌ای را دوست دارند

 دیپلماسی ایرانی: تازه‌ترین نظرسنجی‌های رسیده از واشنگتن حاکی از این است که بر خلاف ادعای رسانه‌های غربی و تلاش کاخ سفید برای متحد کردن کشورهای عربی خاورمیانه با خود در تحریم‌ها علیه ایران، جمعیت عرب جهان اسلام چندان با ایرانی که به تسلیحات هسته‌ای دست یافته باشد، مشکلی ندارد.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی که موسسه بروکینگ آن را منتشر می‌کند، رقم اعرابی که ایران هسته‌ای را کمکی به خاورمیانه می‌دانند هر روز در حال افزایش است. بر مبنای همین نظرسنجی، 57 درصد از اعراب اعتقاد دارند که ایران هسته‌ای می‌تواند در خاورمیانه نقش مثبت‌تری ایفا کند. این رقم در سال گذشته میلادی در همین موسسه 29 درصد ثبت شده بود.

63 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم از سیاست‌های باراک اوباما در خاورمیانه ناامید هستند. این رقم سال گذشته در همین برهه زمانی 51 درصد بود. یکی از دست اندکاران موسسه بروکینگ در این نظرسنجی در این خصوص می‌گوید: استراتژی اوباما در برابر مناقشه فلسطین – اسرائیل، خشم اعراب و البته ناامیدی آنها را برانگیخته است.

نیمی‌ از پاشخ دهندگان هم تاکید دارند که اوباما با سیاست‌هایی که در خاورمیانه اتخاذ کرده است تنها و تنها به فکر تامین منافع ایالات متحده است. مسلمامان کشورهای مصر، مراکش، لبنان؛ اردن؛ عربستان سعودی و امارات متحده عربی از جمله شرکت کنندگان در این نظرسنجی بوده‌اند. 4 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. اعراب در پاسخ به این سوال‌ها تاکید کردند که تغییری در رویکرد ایالات متحده نسبت به مناقشه‌های منطقه‌ای نمی‌بینند. 


نظر شما :