ميشل اوباما

۱۵ شهریور ۱۳۸۹ | ۰۲:۳۶ کد : ۸۵۷۱ کتابخانه
هرچند کتاب‌های متعددی درباره میشل اوباما، بانوی اول ایالات متحده منتشر شده ولی این کتاب تنها ترجمه از این کتاب‌ها به زبان فارسی است.
ميشل اوباما

دیپلماسی ایرانی: هرچند کتاب‌های متعددی درباره میشل اوباما، بانوی اول ایالات متحده منتشر شده ولی این کتاب تنها ترجمه از این کتاب‌ها به زبان فارسی است. اين کتاب نگاهى افشاگرانه و نزديک به زندگى جالب ميشل اوباما، همسر کنونی رئیس جمهور آمریکا دارد.

این کتاب به روایت زندگی میشل اوباما دردوران کودکی‌اش در شهر شيکاگو، دوران تحصيلش در رشته مطالعات آفریقا دانشگاه پرينستون، ادامه تحصیلش در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد و کسب مدرک دکترا از این دانشگاه می‌پردازد. سپس به روایت چگونگی آشنایی با باراک اوباما در يک شرکت حقوقى، جایی که آن‌ها در آن شرکت تنها وکلاى سياهپوست به شمار مى‌آمدند می‌پردازد. در ادامه این کتاب به نقش میشل اوباما به عنوان نزديک‌ترين مشاور باراک در دوران انتخابات ریاست جمهوری و نقش او در مبارزات انتخاباتی باراک اوباما می‌پردازد. این کتاب به عقاید سياسى او نیز می‌پردازد.

به نظر می‌رسد عجله نویسنده برای انتشار هرچه سریع‌تر این کتاب موجب شده که کتاب از نگاهی عمیق به زندگی و عقاید میشل اوباما بازبماند و به نگاهی ژورنالیستی به این موضوع اکتفا کند.

کتاب د ارای دوازه فصل است که برخی از این فصول عبارتند از:

به دست آوردن صندلى‌اش پشت ميز

سالهاى تحصيل در بهترين دانشگاه‌هاى آمريکا

تلاش براى ساختن جهان به آن صورتى که بايد باشد

چشم‌اندازى تازه

آخرين قسمت مسابقه

عبور از خط پايان

این کتاب توسط اليزابت لايت فوت (Elizabeth Lightfoot) در دسامبر 2008 منتشر شده و توسط ميترا معتضد به فارسی ترجمه شده است. این کتاب را انتشارات البرز در 432 صفحه در سال 1388 منتشر کرده است.


نظر شما :