پيام مقام معظم رهبرى در محکوميت توهين به قرآن کريم

۲۳ شهریور ۱۳۸۹ | ۰۵:۳۶ کد : ۸۶۴۲ اخبار اصلی
طرف مطالبه ى همه ى مسلمانان، امروز دولت آمريکا و سياستمدارن آنند. آنها اگر در ادعاى دخالت نداشتن خود صادقند بايد عوامل اصلى اين جنايت بزرگ و بازيگران ميدانى آن را که دل يک و نيم ميليارد مسلمان را به درد آورده اند، به گونه ئى شايسته به مجازات برسانند.
پيام مقام معظم رهبرى در محکوميت توهين به قرآن کريم
در پى اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در امريکا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب در پيام مهمى به ملت ايران و امت بزرگ اسلام، حلقه‌هاى صهيونيستى درون دولت امريکا را طراحان اصلى اين توطئه مشمئزکننده خواندند و با تشريح اهداف پشت پرده کينه‌توزيهاى صهيونيست‌ها نسبت به اسلام و قرآن تأکيد کردند: دولت امريکا براى اثبات ادعاى خود درباره دخالت نداشتن در اين توطئه، بايد عوامل اصلى اين جنايت بزرگ و بازيگران ميدانى آن را به گونه‌اى شايسته به مجازات برساند.

به گزارش ايسنا، متن پيام ولى امر مسلمين جهان به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

قال الله العزيز الحکيم: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ1

ملت عزيز ايران ـ امت بزرگ اسلام!

اهانت جنون‌آميز و نفرت‌انگيز و مُشمئزکننده به قرآن مجيد در کشور آمريکا که در سايه‌ى امنيت پليسى آن کشور اتفاق افتاد، حادثه‌ى تلخ و بزرگى است که نمى‌توان آن را تنها در حدّ يک حرکت ابلهانه از سوى چند عنصر بى‌ارزش و مزدور به حساب آورد. اين يک اقدام محاسبه‌شده از سوى مراکزى است که از سال‌ها پيش به اين طرف، سياست اسلام‌هراسى و اسلام‌ستيزى را در دستور کار خود قرار داده و با صدها شيوه و هزاران ابزار تبليغاتى و عملياتى، به مبارزه با اسلام و قرآن پرداخته‌اند. اين حلقه‌ى ديگرى از زنجيره‌ى ننگينى است که با خيانت سلمان رشدى مرتد آغاز شد و با حرکت کاريکاتوريست خبيث دانمارکى و ده‌ها فيلم ضد اسلام ساخته‌شده در هاليوود ادامه يافت و اکنون به اين نمايش نفرت‌انگيز رسيده است. پشت صحنه‌ى اين حرکات شرارت‌بار چيست و کيست؟

مطالعه ى اين روند شرارت که در اين سالها با عمليات جنايتبار در افغانستان و عراق و فلسطين و لبنان و پاکستان همراه بود، ترديدى باقى نميگذارد که طرّاحى و اتاق فرمان آن در دستان سران نظام سلطه و اتاق فکرهاى صهيونيستى است که از بيشترين نفوذ بر دولت آمريکا و سازمانهاى امنيتى و نظامى آن و نيز بر دولت انگليس و برخى دولتهاى اروپائى برخوردارند. اينها همان کسانى اند که پژوهشهاى حقيقت ياب مستقل روز به روز بيشتر انگشت اتهام در ماجراى حمله به برجها در 11 سپتامبر را به سوى آنان متوجه ميکنند. آن ماجرا بهانه ى حمله به افغانستان و عراق را به رئيس جمهور جنايتکار وقت آمريکا داد و او اِعلان جنگ صليبى کرد و همان شخص بنابر گزارشها، ديروز اعلام کرده است که اين جنگ صليبى با ورود کليسا به صحنه، کامل شد.

هدف از اقدام نفرت انگيز اخير آن است که از سوئى مقابله با اسلام و مسلمانان در جامعه ى مسيحى به سطوح همگانى مردم کشيده شود و با دخالت کليسا و کشيش، رنگ مذهبى گرفته و پشتوانه ئى از تعصبات و تعلقات دينى بيابد، و از سوى ديگر ملتهاى مسلمان را که از اين جسارت بزرگ به خشم آمده و جريحه دار ميشوند از مسائل و تحولات دنياى اسلام و خاورميانه غافل سازد.

اين اقدام کينه توزانه، نه آغاز يک جريان، بلکه يک مرحله از روند طولانى مدتِ اسلام ستيزى به سرکردگى صهيونيسم و رژيم آمريکا است. اينک همه ى سران استکبار و ائمة الکفر در برابر اسلام قرار گرفته اند. اسلام، دين آزادى و معنويت انسان، و قرآن کتاب رحمت و حِکمت و عدالت است؛ وظيفه ى همه ى آزاديخواهان جهان و همه ى اديان ابراهيمى است که در کنار مسلمانان با سياست پليد اسلام ستيزى با اين شيوه هاى نفرتبار مقابله کنند. سران رژيم آمريکا نميتوانند با سخنان فريبنده و ميان تهى، خود را از اتهام همراهى با اين پديده ى زشت تبرئه کنند. سالهاست که مقدسات و همه ى حقوق و حرمت ميليونها مسلمان مظلوم در افغانستان و پاکستان، در عراق و لبنان و فلسطين زير پا گذاشته شده است. صدها هزار کشته، دهها هزار زن و مرد اسير و زير شکنجه، هزاران کودک و زن ربوده شده و ميليونها معلول و آواره و بى خانمان، قربانى چه چيزى شده اند؟ و با همه ى اين مظلوميتها، چرا در رسانه هاى جهانى غرب، مسلمانان را مظهر خشونت و قرآن و اسلام را خطرى براى بشريت وانمود ميکنند؟ چه کسى باور ميکند که اين توطئه ى گسترده بدون کمک و دخالت حلقه هاى صهيونيستيِ درونِ دولت آمريکا ممکن و عملى است؟!

برادران و خواهران مسلمان در ايران و سراسر جهان!

لازم مى‌دانم اين چند نکته را به همه متذکر گردم:

اولاً: اين حادثه و حوادث پيش از آن به روشنى نشان ميدهد که آنچه امروز آماج حمله ى نظام استکبار جهانى است، اصل اسلام عزيز و قرآن مجيد است؛ صراحتِ مستکبران در دشمنى با جمهورى اسلامى ناشى از صراحت ايران اسلامى در مقابله با استکبار است و تظاهر آنان به دشمن نبودن با اسلام و ديگر مسلمانان، دروغى بزرگ و فريبى شيطانى است. آنان با اسلام و هر آنکس که بدان پايبند است و هر آنچه نشانه ى مسلمانى است دشمن اند.

ثانياً: اين سلسله ى کينه توزيها با اسلام و مسلمين، ناشى از آن است که از چند دهه پيش تاکنون نور اسلام از هميشه تابنده تر و نفوذ آن در دلها در جهان اسلام و حتى در غرب از هميشه بيشتر شده است. ناشى از آن است که اُمت اسلام از هميشه بيدارتر شده و ملتهاى مسلمان اراده کرده اند زنجيرهاى دو قرن استعمار و تجاوز مستکبران را پاره کنند. حادثه ى اهانت به قرآن و پيامبر عظيم الشأن صلى اله عليه و آله، با همه ى تلخى، در دل خود حامل بشارتى بزرگ است. خورشيد پر فروغ قرآن روزبروز بلندتر و درخشنده تر خواهد شد.

ثالثاً: همه بايد بدانيم که حادثه ى اخير ربطى به کليسا و مسيحيت ندارد و حرکات عروسکى چند کشيش ابله و مزدور را نبايد به پاى مسيحيان و مردان دينى آنان نوشت. ما مسلمانان هرگز به عمل مشابهى در مورد مقدسات اديان ديگر دست نخواهيم زد. نزاع ميان مسلمان و مسيحى در سطح عمومى، خواسته ى دشمنان و طراحان اين نمايش ديوانه وار است و درس قرآن به ما، در نقطه ى مقابل آن قرار دارد.

و رابعاً: طرف مطالبه ى همه ى مسلمانان، امروز دولت آمريکا و سياستمدارن آنند. آنها اگر در ادعاى دخالت نداشتن خود صادقند بايد عوامل اصلى اين جنايت بزرگ و بازيگران ميدانى آن را که دل يک و نيم ميليارد مسلمان را به درد آورده اند، به گونه ئى شايسته به مجازات برسانند.

 

و السلام على عباد اله الصالحين

سيّدعلى خامنه‌اى

22/شهريور/1389


نظر شما :