عاشوراى حسينى در آتن

۲۷ آذر ۱۳۸۹ | ۲۰:۴۳ کد : ۹۶۷۹ اخبار اصلی
برگزارى مراسم عاشوراى حسينى در محل رايزنى فرهنگى سفارت ايران در آتن
عاشوراى حسينى در آتن

ديپلماسى ايرانى: مراسم عاشورای و تاسوعاى حسینی با حضور عاشقان امامت و ولایت در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران شب جمعه با حضور "مهدی هنردوست" سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمع زيادى از ايرانيان مقيم به همراه خانواده‌هايشان با شور و معنويت زايدالوصفى برگزار شد.

در این مراسم پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) پس از قرائت زیارت پرفیض عاشورا، مراسم سینه زنی و نوحه خوانی توسط حاج اکبر جواد مداح، اعزامى از جمهورى اسلامى ايران اجرا و سپس "دکتر طوبی کرمانی" رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن در ارتباط با فداکاری‌های حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش درحادثه کربلا به ايراد سخن پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به رمز بقای قیام امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) برای ادامه حیات اسلام ناب محمدی( ص) و جلوگیری از به انحطاط کشیدن اسلام توسط افراد ناباب و خیانتکار به آرمان‌های رسول اکرم (ع)قیام کرد و به این دلیل در تاریخ زنده مانده و خواهد ماند.

دکتر کرمانی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرق در میان امت اسلام نیز گفت: پیامبر اکرم (ص)همیشه امت خود را به حفظ وحدت کلمه تشویق می‌کرد و از آنان می‌خواست با هم متحد شوند زیرا رمز بقا و حفظ کیان اسلام در وحدت امت اسلامی است و این چیزی است که قدرت‌های سلطه‌گر و زورگو از آن هراسانند.

وی عشق به رسول خدا و امامان معصوم را عشق به خدا دانست زیرا آنان پیام‌آور خدا هستند و دستورات الهی را برای ایجاد زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت را به بشریت ارایه می‌کنند.

در پایان این مراسم که با نوحه خوانی و سینه زنی به پایان رسید حاضران در سوگ سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند. در پايان مراسم از ميهمانان آن حضرت پذيرائى به عمل آمد.

 از ابتدای دهه محرم نیز مراسم عزاداری و سینه زنی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و حجت الاسلام "سید محمد حسین موسوی" طی ده شب گذشته فلسفه قیام امام حسین (ع) و ارتباط قیام امام خمینی(ره) با نهضت حسینی را تشریح کرد.

امسال برای اولین بار مراسم عزاداری، سینه زنی و قرائت زیارت عاشورا توسط هیات "عاشقان ولایت" ایرانیان مقیم شهر آتن برگزار شد.

مراسم دهه محرم امسال در یونان دارای حال و هوای ویژه‌ای است و شیعیان و عاشقان امامت و ولایت از کشورهای مختلف جهان اسلام با شور و هیجان و ریختن اشک ماتم در سوگ سالار شهیدان، اسوه شجاعت و عدالت، امام حسین(ع) می‌نشینند.

مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) از نخستین روزهای دهه اول محرم در انجمن جعفریه پاکستانی‌ها، انجمن گلزار زینب (س)، مهدیه افغانی‌های و هیات ایرانیان عاشقان ولایت و امامت و تعداد دیگری از مراکز و نمازخانه‌های شهر آتن و حومه آن برگزار می‌شود.

*محمد رضا پاکروان، وابسته فرهنگى سفارت ايران در آتن.


نظر شما :