مقام معظم رهبرى: حکم دادگاه حريرى مردود است

۲۹ آذر ۱۳۸۹ | ۱۹:۰۴ کد : ۹۷۰۴ اخبار اصلی
رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز دوشنبه در ديدار شيخ حمد بن خليفه آل ثاني...
مقام معظم رهبرى: حکم دادگاه حريرى مردود است
 رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز دوشنبه در ديدار شيخ حمد بن خليفه آل ثانى امير قطر و هيأت همراه، با اشاره به اهميت امنيت در منطقه بويژه منطقه خليج فارس تأکيد کردند: امنيت در منطقه خليج فارس تبعيض‌پذير نيست زيرا اگر منطقه امن باشد، همه کشورهاى منطقه از آن سود خواهند برد ولى اگر امنيت منطقه خدشه‌دار شود، همه کشورهاى اين منطقه نيز ناامن و متضرر خواهند شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى روابط جمهورى اسلامى ايران و قطر را خوب ارزيابى و خاطرنشان کردند: اين روابط بايد روز به روز گسترش يابد زيرا به نفع دو کشور و منطقه است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى با اظهار گلايه از برخى کشورهاى منطقه که متوجه اهميت بالاى امنيت در منطقه خليج فارس نيستند، افزودند: متأسفانه آمريکايى‌ها و صهيونيست‌ها نيز به ذهنيت اين کشورها و متوجه نبودن آن‌ها به اهميت امنيت منطقه، دامن مى‌زنند.

ايشان همچنين موضوع وحدت شيعه و سنى در منطقه را بسيار مهم خواندند و تأکيد کردند: شيعيان و اهل سنت منطقه سال‌هاى متمادى در کنار يکديگر با صفا و صميميت زندگى کرده‌اند اما برخى تلاش دارند تا اين فضاى صميمى را از بين ببرند و برخى اختلاف‌هاى عقيدتى شيعه و سنى را به يک اختلاف اجتماعى تبديل کنند.

رهبر انقلاب اسلامى افزودند: متأسفانه در هر دو طرف نيز افرادى متعصب و مزدور وجود دارند که بايد اين موضوع هم از لحاظ اعتقادى و هم از لحاظ امنيتى کنترل شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى با اشاره به سخنان امير قطر درخصوص اوضاع حساس لبنان و احتمال صدور رأى دادگاه ترور رفيق حريرى، خاطرنشان کردند: اين دادگاه، دادگاهى فرمايشى است که هر حکمى بدهد، مردود است و اميدواريم طرف‌هاى تأثيرگذار و دخيل در لبنان، براساس عقل و حکمت عمل کنند تا اين موضوع به يک مشکل تبديل نشود.

ايشان با تأکيد بر اين‌که توطئه در لبنان به نتيجه نخواهد رسيد، افزودند: ما به بهبود اوضاع منطقه بسيار اميدواريم.

در اين ديدار که آقاى احمدى‌نژاد رييس‌جمهور نيز حضور داشت شيخ حمد بن خليفه آل ثانى امير قطر با اشاره به روابط بسيار خوب ايران و قطر، آن را در منطقه الگو و نمونه خواند و افزود: مواضع سياسى دو کشور همواره نزديک به يکديگر بوده است و اميدواريم روابط دو کشور در زمينه‌هاى ديگر نيز بيش از پيش تقويت شود.

وى، امنيت منطقه و همچنين وحدت شيعه و سنى را دو موضوع بسيار مهم خواند و با اشاره به اوضاع لبنان گفت: برخى به دنبال ايجاد فتنه جديدى در لبنان هستند و ما تلاش مى‌کنيم با کمک کشورهاى منطقه، از اين فتنه جلوگيرى و براساس مصلحت منطقه عمل شود.


نظر شما :