انتفاد ابوالغیط از فشار امریکا برای انتقال قدرت

۲۱ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۰۲۸۹ اخبار اصلی
وزیر خارجه مصر ضمن اذعان به وابستگی کشورش به آمریکا از فشار دولت اوباما برای تغییرات سریع در مصر انتقاد کرد.
انتفاد ابوالغیط از فشار امریکا برای انتقال قدرت

دیپلماسی ایرانی: وزیر خارجه مصر ضمن اذعان به وابستگی کشورش به آمریکا از فشار دولت اوباما برای تغییرات سریع در مصر انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "احمد ابوالغیط" وزیر خارجه مصر دولت آمریکا را متهم کرد که با درخواست برای سرعت بخشیدن به تحولات، این کشور را تحت فشارقرار داده است.

وی که با شبکه خبری PBS آمریکا سخن می گفت خاطرنشان کرد: وقتی کسی کشور بزرگی مانند مصر را به تغییرات سریع وا می دارد، قصد دارد خواسته خود را بر این کشور تحمیل کند.

ابوالغیط با اذعان به سرسپردگی دولت مصر به آمریکا در طول سه دهه گذشته افزود: ما دوست خوبی برای آمریکا بوده و روابط خوبی با آن داشته ایم. وی همچنین از واشنگتن خواست که حساسیت اوضاع مصر را درک کند.
این در حالی است که "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا تحولات مصر را کند ارزیابی کرده و خواستار تسریع روند تغییرات در این کشور شده است. همچنین "رابرت گیبس" سخنگوی کاخ سفید از کندی روند تغییرات در مصر ابراز ناخرسندی کرده است.

 

وی در اظهاراتی روز گذشته خود اقدامات صورت گرفته توسط "عمر سلیمان" معاون مبارک در مذاکره با نمایندگان احزاب مخالف دولت را برای اجرای آنچه که مردم مصر می خواهند ناکافی دانست. به گفته گیبس این اقدامات کوچکترین خواسته های معترضان مصری را تامین نکرده است.



نظر شما :