قذافى: هيچ بمباران و کشتارى عليه مردم ليبى رخ نداده!

۱۰ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۰۵۲۴ اخبار اصلی
رهبر ليبى معترضان کشورش را عضو القاعده خواند و تاکيد کرد که مردم کشورش وى را دوست دارند.
قذافى: هيچ بمباران و کشتارى عليه مردم ليبى رخ نداده!

ديپلماسى ايرانى: رهبر ليبى معترضان کشورش را عضو القاعده خواند و تاکيد کرد که مردم کشورش وى را دوست دارند.

به گزارش ايسنا، در همين حال سوزان رايس، سفير آمريکا در سازمان ملل تصريح کرد که معمر قذافى، رهبر ليبى فردى "متوهم" است و از جايگاه رهبرى ليبى برخوردار نيست.

سفير آمريکا در سازمان ملل خاطرنشان کرد: اين حقيقت که در حالى که وى مردمش را مى‌کشد وبه سوالات مى‌خندد نشان مى‌دهد که او از حقايق دور شده است.

قذافى در مصاحبه با شبکه خبرى بي.بي.سى تصريح کرد که همه مردم کشورش او را دوست دارند و وجود هرگونه اعتراضات در طرابلس را رد مى‌کند.

به گزارش شبکه خبرى بي.بي.سى وزراى خارجه کشورهاى جهان حملات نيروهاى امنيتى وفادار به قذافى عليه معترضان در اين کشور را محکوم کردند و اتحاديه اروپا نيز تحريم‌هايى را از جمله ممنوعيت انتقال سلاح به ليبى و مسدود کردن دارايى‌هاى قذافى و اعضاى رژيمش را تصويب کرد.

قذافى در اين مصاحبه که در رستورانى در طرابلس انجام شد به نظر نمى‌رسيد که تحت فشار باشد؛ رهبر ليبى با آرامش به سوالات پاسخ مى‌داد و نشان نمى‌داد که با بزرگترين چالش طى 42 سال اخير در قدرت مواجه است.

قذافى در پاسخ به سوالى در مورد اينکه آيا وى به توصيه رهبران قدرت ‌هاى جهان براى کنارى گيرى از قدرت گوش خواهد داد؟ گفت که وى سمت رسمى ندارد که از آن کناره گيرى کند.

قذافى گفت: کشورهاى خارجى سيستم ليبى را درک نمى‌کنند و نمى‌دانند قدرت در ليبى در دست مردم است.

وى گفت:غرب مى‌خواهد بار ديگر ليبى را استعمار کند.

اين سخنان قذافى در حالى ايراد شد که معترضان ضد دولتى تاکنون چند شهر در اين کشور را به کنترل خود در آورده‌اند و نيروهاى امنيتى اين کشور همچنان به کشتار معترضان ادامه مى‌دهند.

رهبر ليبى همچنين با شبکه اي.بي.سى و روزنامه ساندى تايمز نيز گفتگو کرد.

وى رهبران کشورهاى غرب را به رها کردن ليبى متهم کرد و گفت آنها که خواستار کناره‌گيرى من هستند از هيچ اصول اخلاقى تبعيت نمى‌کنند و مى خواهند ليبى را استعمار کنند.

قذافى رهبرانى که وى را به در اختيار داشتن پول و سرمايه در خارج از ليبى متهم کردند، به چالش کشيد و گفت که آنها براى اين حرفشان بايد سند و مدرک ارائه کنند.

وى گفت که مى‌خواهد دو انگشتش را در چشمان اين رهبران فرو کند.

رهبر ليبى همچنين مدعى شد:‌ مردم واقعى ليبى به هيچ وجه تظاهرات نمى کنند و آنهايى که به خيابان ها آمده‌اند با استفاده از مواد مخدر که توسط شبکه القاعده تامين شده تحريک به تظاهرات شده‌اند.

وى گفت که اين افراد سلاح در اختيار دارند.

قذافى در ادامه ادعاهاى خود گفت: مردم ليبى براى او جنگ مى‌کنند و هيچ تظاهراتى عليه وى در پايتخت اين کشور صورت نگرفته است.

وى گفت:‌ تمامى مردم ليبى مرا دوست دارند آنها براى حفاظت از من حاضر هستند جان خود را فدا کنند.

وى اوباما را "مرد خوب " توصيف کرد و گفت که به نظر مى رسد به رئيس جمهور آمريکا اطلاعات نادرست در مورد ليبى داده شده باشد.

وى افزود: آمريکا پليس بين‌المللى در جهان نيست.

يک سخنگوى دولت ليبى نيز قدرت هاى غربى و تروريست‌هاى القاعده را عامل ناآرامى‌ها در ليبى معرفى کرد.

موسى ابراهيم، سخنگوى دولت ليبى گفت:‌ هيچ کشتار هيچ بمباران و هيچ خشونت بى ملاحظه‌اى عليه مردم بى گناه صورت نگرفته است.

وى افزود: قدرت‌هاى غربى و تروريست‌هاى القاعده عامل ناآرامى هاى فعلى در کشور هستند.

ابراهيم در کنفرانس مطبوعاتى تصريح کرد که قدرتهاى غرب به اين دليل خواهان تغير نظام در ليبى هستند که نفت اين کشور را تصاحب کنند و تروريست‌هاى القاعده تلاش مى‌کنند تا ليبى را به يک افغانستان ديگر تبديل کنند.

سخنگوى دولت ليبى خاطرنشان کرد: اگرچه صدها نفر از جمله نيروهاى امنيتى دولتى و معترضان ضد دولتى در اين ناآرامى‌ها کشته شدند؛ آن چيزى که رسانه‌هاى غرب از آن به عنوان سرکوب معترضان توسط دولت ياد مى‌کنند، وجود ندارد.

وى هم‌چنين از قطعنامه اخير شوراى امنيت سازمان ملل عليه ليبى که باعث ممنوعيت انتقال سلاح به اين کشور شد، انتقاد کرد.


نظر شما :