کلينتون: قذافى را سر لاکربى تحت پيگرد قرار دهيد

۱۱ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۰۵۳۸ اخبار اصلی
وزير خارجه آمريکا تصريح کرد که معمر قذافى بايد به دليل دست داشتن در بمبگذارى لاکربى تحت پيگرد قانونى قرار بگيرد.
کلينتون: قذافى را سر لاکربى تحت پيگرد قرار دهيد

وزير خارجه آمريکا تصريح کرد که معمر قذافى بايد به دليل دست داشتن در بمبگذارى لاکربى تحت پيگرد قانونى قرار بگيرد.

به گزارش ايسنا، هيلارى کلينتون وزير خارجه آمريکا تصريح کرد که آمريکا در اين راستا به سرعت اقدام خواهد کرد و گفت که حادثه لاکربى که در آن 270 تن کشته شدند يکى از اتهام‌هاى فراوانى است که مى‌تواند عليه معمر قذافى رهبر ليبى در دادگاه لاهه مطرح شود.

وزير خارجه آمريکا تصريح کرد: به دليل اظهار نظرهاى اعلام شده در چند روز اخير توسط اعضاى سابق دولت ليبى اين موضوع آشکار شده است که دستور انجام حادثه لاکربى توسط مقامات ارشد اين کشور صادر شده است.

وى در کميته روابط خارجى مجلس نمايندگان آمريکا خاطرنشان کرد که وى در مورد اين موضوع با رابرت مولر مدير اف.بي.آى و اريک هولدر دادستان کل آمريکا مشورت خواهد کرد.

دادگاه لاهه نيز اخيرا اعلام کرده است که در راستاى موضوع جنايت عليه بشريت در ليبى تحقيقاتى را آغاز مى‌کند.

روزنامه سوئدى اکسپرسن چند روز پيش به نقل از مصطفى عبدالله جليل که اخيرا از سمت خود به عنوان وزير دادگسترى ليبى استعفا داده بود گزارش داد: مدارکى دارم که نشان مى دهد که قذافى دستور بمب گذارى در خطوط هوايى آمريکا بر فراز لاکربى را در سال 1988 صادر کرده است.

وى گفت که شخص قذافى به عبدالباسط المقرحى تنها محکوم اين حادثه دستور داد که در اين هواپيما بمبگذارى کند.

وزير خارجه آمريکا در ادامه در جمع قانونگذاران آمريکايى گفت:‌ ما به خوبى در جريان اقدامات قذافى براى دفاع از طرابلس و چند منطقه‌اى که هنوز در اختيار دارد هستيم. مخالفان در ليبى در راستاى دفاع از مناطقى که در اختيار دارند گام برمى‌دارند.


نظر شما :