رشوه‌ ميلياردى اسرائيل به يکى از نزديکان مبارک

۱۵ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۳:۲۲ کد : ۱۰۵۸۳ اخبار اصلی
يکى از نزديکان حسنى مبارک براى بالا نبردن قيمت گاز فروخته شده به رژيم صهيونيستى يک ميليارد دلار رشوه از اسرائيل دريافت کرده است.
رشوه‌ ميلياردى اسرائيل به يکى از نزديکان مبارک

ديپلماسى ايرانى: يکى از نزديکان حسنى مبارک براى بالا نبردن قيمت گاز فروخته شده به رژيم صهيونيستى يک ميليارد دلار رشوه از اسرائيل دريافت کرده است.
به گزارش فارس به نقل از مفکرة الاسلام، تحقيقات دادستانى امنيت ملى در مصر نشان داد که يکى از نزديکان حسنى مبارک رئيس‌جمهور ديکتاتور سابق مصر به نام "حسين سالم " که بازرگان بوده و در شرکت گاز مصر که به اسرائيل گاز صادر مى‌کرد، نيز مشارکت داشته از اسرائيل مبلغ يک ميليارد دلار رشوه گرفته است.
بر اساس اين گزارش، دريافت اين رشوه به علت خوش خدمتى اين بازرگان مصرى به اسرائيل در پايين نگه داشتن قيمت گاز فروشى به اسرائيل بوده است.
صادرات گاز اسرائيل به مصر بر اساس توافقى بود که در سال 2005 ميان دو طرف به امضا رسيد و بر اين اساس مقرر شد که بخش زيادى از گاز مصر به قيمت بسيار ناچيزى به رژيم صهيونيستى واگذار شود.
مصر سالانه بيش از يک و نيم ميليارد متر مکعب گاز به اسرائيل صادر مى‌کرد که در پى انقلاب مردمى مصر و انفجار در خط لوله صادرات گاز مصر به اردن و اسرائيل اين روند متوقف شده است.
دادستانى مصر همچنين تحقيقات از "سامح فهمى " وزير نفت مصر را نيز آغاز کرده که وى از دادگاه زمان خواسته تا مستنداتش را براى دفاع از خود تهيه کند.


نظر شما :